جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احضار مقامات فیس بوک در دهلی به خاطر مطالب ضدمسلمانی

حوزه/ پس از انتشار اخباری پیرامون بی‌کفایتی تعمدی مقامات فیس بوک مستقر در هند در جلوگیری از انتشار مطالب ضدمسلمانان، کمیته‌ای برای رسیدگی به این مسئله تشکیل شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn، روز گذشته قائم مقام عالی شبکه اجتماعی فیس بوک در هند به خاطر انتشار محتوای خطرناک ضدمسلمانی علیه جامعه اسلامی هندوستان احضار شد.

هیئت صلح و هماهنگی مجمع دهلی روز شنبه اعلام کرد، مدارکی را که توسط کمیته با عنوان «مطالب مجرمانه ثبت شده» توصیف شده، توسط چهار روزنامه نگار برجسته و فعال حقوق دیجیتال بررسی خواهد کرد.

این کمیته از آجیت موهان مدیر عامل فیس بوک هند خواسته است تا در تاریخ ۱۵ سپتامبر برای تایید «صحت ادعاهای مطرح شده» توسط این گروه در برابر مجمع حاضر شده و پاسخگو باشد.

در این میان گروه های مدنی حقوقی در ایالات متحده هفته گذشته اظهار داشتند که فیس بوک در رسیدگی به مطالب نفرت محور در هند موفق عمل نکرده است و خواستار برکناری آنخی داس، مسئول فیس بوک در هند شدند.

گفتنی است درحالی که کاربران هندی در فیس بوک و خدمات پیام رسان آن واتساپ مشارکت قابل توجهی دارند، این شرکت شبکه اجتماعی اخیرا به خاطر جلوگیری از انتشار شایعات نفرت محور و تئوری‌های توطئه علیه مسلمانان در هند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و از آن به عنوان سکویی در راستای سیاه نمایی مسلمانان استفاده می‌گردد.

نشریه وال استریت در ماه آگوست گزارش داد که چگونه فیس بوک نظرات ضدمسلمانی سیاستمداران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا را منتشر می‌کند و این شبکه اجتماعی برای حفاظت از بازار داغ خود در هندوستان و حفظ منافعش، نظرات و گفته‌های اسلام‌هراسانه سیاستمداران هندو را حذف نمی‌کند.

فیس بوک هرگونه تعصب سیاسی را انکار کرده اما اعتراف کرده که باید بهتر جلوی سخنان نفرت را بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha