شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تراشیون

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی رضایت و بندگی خدا مطرح است، گفت: غرب به دنبال ترویج منفعت شخصی و لذت‌گرایی در جامعه است و امروز بشر به شدت در موضوع سبک زندگی نیازمند اباعبد الله(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه وجود امام حسین علیه‌السلام متعلق به زمان خاصی نیست و در همه زمان‌ها و مکان‌ها بشریت به وجود ایشان نیازمند است، اظهار کرد: امروز بشر به شدت در موضوع سبک زندگی نیازمند اباعبد الله(ع) است.

وی با بیان اینکه سبک‌های زندگی امروزی آثار نامطلوبی روی زندگی انسان‌ها گذاشته و انسان را از مسیر بندگی خدا دور کرده است، گفت: یکی از این سبک‌های زندگی سبک زندگی غربی است که در مقابل سبک زندگی حسینی قرار دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شخصی که در جبهه حق نباشد در جبهه باطل است، افزود: اولین ویژگی سبک زندگی حسینی این است که بر اساس فطرت انسان به دنبال تربیت دینی است و امام حسین علیه‌السلام تمام تلاش خود را کردند که انسان‌ها را بر سفره فطرتشان بنشاند و آنان را به خدا نزدیک کند.

وی با بیان اینکه طراحان سبک زندگی غربی ایده شان دور کردن انسان از خدا است، افزود: فروید به عنوان یک نظریه پرداز حوزه روان شناسی می‌گوید انسان آمده است که لذت ببرد و یک بچه که به دنیا می‌آید حتی مکیدن شیر هم برای ارضاء شهوت خوردن است در حالی که ما وقتی فرزندمان به دنیا می‌آید ابتدا در گوش او اذان می‌گوییم تا بگوییم که تو آمده‌ای برای بندگی خدا و باید در مسیر بندگی خدا حرکت کنی.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با بیان اینکه در سبک زندگی حسینی لذت‌ها و شهوات هم در مسیر بندگی خدا قرار دارد، افزود: متأسفانه امروز غرب در یک رویکرد تهاجمی سبک زندگی خود را بر دنیا قالب می‌کند و به بشر حق انتخاب نمی‌دهد و این سبک زندگی در اقصی نقاط عالم تبدیل به قانون می‌شود و انسان‌ها را ملزم می‌کنند که به این سبک عمل کنند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها از چهار قدرت برای ترویج سبک زندگی خود و تسلط بر دنیا استفاده می‌کنند، گفت: اول قدرت رسانه است که با راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی اهداف خود را دنبال می‌کنند و به همین خاطر در هیچ جای دنیا اینترنت را تحریم نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما باید دشمن را خوب بشناسیم وقواعد بازی او را خوب بدانیم تا بتوانیم با او مقابله کنیم، گفت: امروز دشمن با رسانه‌هایش در کنج خانه‌های ما رسوخ کرده و دنباله‌روهای شیطانی که قسم خورده انسان را منحرف کند و از مسیر فطرت به مسیر غریزه بکشاند به شدت کار می کنند و ما نباید غافل شویم.

وی دومین ابزار غرب را طراحی علوم انسانی غربی دانست و گفت: علوم انسانی که مبنایش انسان محوری، لذت محوری و مادی گرایی باشد انسان‌ها را به سربازان سبک زندگی غربی تبدیل می‌کند در حالی که در علوم دینی اولین چیز معرفت خدا است و بچه‌ها را باید از همان کودکی با خدا آشنا کرد.

چگونه فرزندان حود را در برابر شیطان بیمه کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون افزود: در روایت داریم که به فرزندان خود کلمه «لا اله الا الله» را یاد بدهید و اگر کودکی اولین کلمه ای که یاد می‌گیرد این جمله باشد شیطان نمی‌تواند در او رسوخ کند.

وی ادامه داد: امام باقر علیه السلام فرمودند وقتی فرزندانتان به سه سالگی رسیدند به آنها یاد دهید تا ۷ بار بگویند «لا اله الا الله» و در ۳ سال و ۷ ماه و ۲۰ روزگی ۷ بار بگویند «محمد رسول الله» و در ۴ سالگی ۷ بار بگویند «صلی الله علی محمد و آله» و در ۵ سالگی دست راست و چپ و سجده کردن را به آنها آموزش دهید ودر ۶ سالگی نماز خواندن را یاد دهید.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در مغازه ها و ادارات ما نوشته است که هدف ما مشتری مداری است گفت: در این سبک زندگی فقط رضایت بشر مد نظر است و رضایت خداوند نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غرب به دنبال کسب رضایت بشر به جای رضایت خدا است، اظهار داشت: در فرهنگ غربی می‌گویند منفعت خودت را بسنج و کلاه خودت را بگیر تا باد نبرد ولی در سبک زندگی اسلامی بخشش و انفاق مطرح است و به انسان مسلمان دنبال منفعت نیست بلکه به دنبال رضایت خدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون ضرب المثل «چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است» را در فرهنگ اسلامی، اشتباه دانست و افزود: اگر امروز ما به مردم مظلوم یمن کمک می‌کنیم بر اساس فرهنگ دینی مان است ولی افرادی که فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند انتقاد می‌کنند و این افراد اگر در زمان امیرالمؤمین هم بودند به رفتار ایشان انتقاد می کردند زیرا فکرشان کوچک است و فقط همین دنیا را می‌بینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حقگو IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    عالی بود مخصوصاً این که فرموده بودید که در غرب انسان مرکز و کانون توجه قرار گرفته و در مکتب اسلام خداوند.لا حول ولا قوه الا بالله علی العظیم