سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روحانیون در استان همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه نیازمند ترویج روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه هستیم، گفت: روحانیون و مسئولان نهادهای مختلف که امروز دور هم جمع شده‌اند، هر یک در مجموعه خود فعالیت‌ها و برنامه های مخصوصی را اجرا می کنند اما هدف‌از ایجاد این نشست جلوگیری از موازی کاری‌ها در زمینه ترویج این روحیه در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روحانیت استان همدان، با بیان اینکه این شورا در سراسر استان‌های کشور تشکیل شده است، اظهار داشت: برگزاری این نشست برای آشنایی اعضای آن با اهداف اصلی و اطلاع از مسئولیت های خود است.

وی با بیان اینکه نیازمند ترویج روحیه ایثار و شهادت طلبی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: روحانیون و مسئولان نهادهای مختلف که امروز دور هم جمع شده‌اند، هر یک در مجموعه خود فعالیت‌ها و برنامه های مخصوصی را اجرا می کنند اما هدف‌از ایجاد این نشست جلوگیری از موازی کاری‌ها در زمینه ترویج این روحیه در جامعه است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه استان همدان در طول دفاع مقدس و دفاع از حرم دارای سابقه و مجاهدت های فراوانی است، گفت: ظرفیت بالایی در استان برای ترویج این روحیه وجود دارد که باید با مدیریت صحیح به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

وی افزود: نزدیک بودن ایام هفته دفاع مقدس نیز فرصت مناسبی است که برای دست یابی به این اهداف باید از آن استفاده کرد و روحیه شهادت طلبی و ایثار را در جامعه ترویج داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه این شورا باید پویایی لازم برای ترویج این فرهنگ در جامعه را داشته باشد، خاطر نشان کرد: اعضا اصلی این شورا از آنجا که دارای مشغله های فراوانی هستند، فرصت مطالعه و بیان ایده های مختلف را دارا نخواهند بود، بنابراین نیازمند گروهی هستیم تا به عنوان نیروی کمکی ضمن بررسی و شناسایی خلاهای موجود به بیان راه کار در زمینه برطرف سازی آن مشغول شوند.

وی با بیان اینکه این جمع نباید تنها وظیفه خود را رسیدگی به مسئله ایثار و شهادت بداند و عنوان کرد: با نگاهی دو منظوره باید به این جمع نگاه کرد و در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید زمینه ساز تعاملات بیشتری در حوزه های مختلف باشیم.

در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام سید تقی حسینی، مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد این شورا، اظهار داشت: از اهداف تشکیل این شورا این است که بتوانیم نقش حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیت را هم در دوران دفاع مقدس و هم در مسائلی که در دوران جدید با آن روبرو بوده‌ایم همچون کرونا را بیان کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مستند کردن نقش و فعالیت حوزه‌های علمیه در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: تجمیع آمار شهدا و رزمندگان روحانی، جلوگیری از تحریف خاطرات شهدا روحانی و تبیین نقش روحانیون در انقلاب و دفاع مقدس از دیگر اهدافی است که برای رسیدن به آن با تمام تلاش به میدان خواهیم آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha