پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سکوی آنلاین «ارتباط با ائمه جماعت» در آمریکا و بریتانیا فعالیت می‌کند

حوزه/ یک وبسایت مستقر در لندن با عنوان «ارتباط با ائمه جماعت» به منظور دسترسی مسلمانان بریتانیا و ایالات متحده به خدمات مذهبی و اسلامی در شرایط بحران کرونا راه اندازی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  albawaba، یک کارآفرین مستقر در لندن، سکوی آنلاینی به منظور دسترسی مسلمانان به خدمات مذهبی در شرایط بحران کرونا راه اندازی کرده است.

این سکوی آنلاین با عنوان «ارتباط با ائمه جماعت» در اوج شیوع ویروس کرونا در بریتانیا و ایالات متحده ایجاد شده و با استفاده از امکانات فضای مجازی، دسترسی نمازگزاران و مسلمانان به ائمه جماعات و علمای دینی را فراهم کرده است تا بتوانند با کلیک یک دکمه به خدمات دینی دسترسی مستقیم داشته باشند.

دروس قرآنی، برگزاری مراسم متعدد مذهبی، عروسی، مراسم تشییع جنازه، و دیگر موارد را می‌توان در کنار بررسی مشتری، اطلاعات مرتبط به ویژگی‌های ارائه دهندگان و زبان‌های گفتاری  آنان در وبسایت این موسسه مشاهده کرد.

مودسر احمد، بنیانگذار این وبسایت به خبرنگاران گفت: اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان غربی دسترسی مداوم به خدمات مذهبی ندارند، اما این بدان معنا نیست که آنها به این خدمات نیازی ندارند. من می خواستم آن خدمات مذهبی را بیشتر در دسترس قرار دهم.

احمد افزود:  این امر وقتی ویروس کرونا شیوع پیدا کرد نیز  بسیار مهم شد و زندگی بسیاری از مردم را زیر و رو کرد. در دوران بحران کرونا مواردی مانند درمان و مشاوره سوگواری تقاضا می‌شد. نیاز به این خدمات زیاد بود و اگر در ارتباط با مسجد بودید می‌توانستید دسترسی داشته باشید ولی اگر مسجد تعطیل بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

 احمد توضیح داد که با این روش دسترسی به خدمات مذهبی به ویژه برای جوانان مسلمان بسیار مفید است، زیرا بسیاری از آنها فاقد مسجد محلی هستند که به طور منظم در آن حضور داشته باشند.

وی افزود:  اگر ما بتوانیم غذا را آنلاین سفارش دهیم و از طریق برنامه‌های مجازی به پزشک مراجعه کنیم، می توانیم برای خدمات مذهبی نیز همین کار را انجام دهیم.

راه اندازی این سکوی آنلاین نه تنها به مردم امکان دسترسی به خدمات مذهبی را در صورت تقاضا شیوع کرونا داده است، بلکه برای ائمه جماعات و علما راهی برای دسترسی به مخاطبان جدید در قرن بیست و یکم ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha