جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بی شک تحقق اهداف مدنظر در رسالت روحانیت در سطح جامعه بدون علم و تقوا امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی مقیسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به رسالت بسیار مهم و سنگین طلاب و فضلای حوزه در زمینه هدایت فکری و معنوی جامعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال پیش در یکی از دیدارهای خویش در جمع طلاب و اساتید حوزه فرمودند که تبدیل جامعه به جامعه ای دینی، برعهده علما، روحانیت و طلاب است و لذا زمانی حوزویان می توانند این مأموریت مهم را به سرانجام برسانند که پیش از هر چیز خود را به سلاح علم و اخلاق و تقوا مجهز باشند.

وی افزود: ما اگر می خواهیم مردم را با زوایا و ابعاد مختلف اسلام ناب محمدی(ص) آشنا کنیم، باید در زمینه کسب علوم و معارف اهل بیت(ع) بسیار بکوشیم و در عین حال از تهذیب نفس و اصلاح خود به هیچ وجه غافل نشویم.

این استاد حوزه همچنین گفت: گرچه در ماه های اخیر به جهت شیوع کرونا، سختی هایی برای طلاب و فضلای حوزه همچون دیگر اقشار جامعه وارد شده، اما ما باید با توکل بر خدای متعال و با رعایت مسایل بهداشتی در علم آموزی بکوشیم و خود را برای ایفای نقش حقیقی خود در جامعه اسلامی آماده کنیم.

وی بیان داشت: گرچه در سال های اخیر، مشکلات اقتصادی حقیقتاً معیشت بسیاری از طلاب و روحانیون را با سختی های کم سابقه ای روبرو ساخته اما این مسایل نباید باعث شود که در اراده پولادین حوزویان در کسب علم و معرفت و نشر آن در سطح اجتماع، خللی وارد کند، چرا که کسی که وارد حوزه می شود با نیت الهی این کار را انجام می دهد و لذا اگر ما با خدا باشیم، خدای متعال نیز بر اساس وعده اش ما را نصرت و یاری می دهد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha