سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بحرین

حوزه/ توافق نامه با دشمن صهیونیستی ، نه تنها نشان دهنده خواست مردم بحرین نیست ، بلکه با قانون اساسی پادشاهی بحرین که ملت را منبع قدرت وعادی سازی با دشمن صهیونیستی را جرم می داند، مغایر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جنبش العمل الاسلامی بحرین اعلام کرد با بیانیه جمعیت ها و احزاب و سازمان های بحرینی در خصوص مخالفت با عادی سازی روباط با دشمن صهیونیستی و استواری موضع ملت بحرین در خصوص آرمان فلسطین  اتفاق نظر داشته و آن را تایید می کند.

انجمن ها و احزاب و جمعیت های سیاسی بحرینی طی بیانیه ای در خصوص مخالفت با عادی سازی با دشمن صهیونیستی و استقامت  و استواری موضع بحرین در قبال آرمان فلسطین تاکید کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

جمعیت ها و انجمن ها و موسسات سیاسی جامعه مدنی کشور بحرین مجددا بر پایبندی به اصول ملت بحرین درباره عدالت در خصوص آرمان فلسطین و متن قانون اساسی بحرین که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم می داند و با اجماع و توافق عربی اسلامی، رسمی و ملی که مخالف با عادی سازی با این رژیم مجرم است ،تاکید می کند.

در حالی ما مجددا با هرگونه عادی سازی با دشمن صهیونیستی به هر شکلی که باشد را رد می کنیم، بر این واقعیت انکار ناپذیر تاکید می کنیم که همه اشکال عادی سازی با رژیم  صهیونیستی که توسط برخی کشورها صورت گرفته نه صلح ایجاد کرده و نه حقوق مردم فلسطین که سرزمینشان غصب شده را بازگردانده است، بلکه دشمن صهیونیستی را به ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطین و مقدسات اعراب و مسلمانان و در راس آن قدس شریف سوق داده است.

خبر تفاهم نامه  تحت عنوان پیمان صلح "بین بحرین و دشمن صهیونیستی " تحت نظارت و حمایت  آمریکا، باعث شوک، کینه و مخالفت گسترده مردم در بین صفوف بحرینی ها شد. جمعیت های سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و همه بازیگران و شخصیت های ملی در کشور ما با این اقدام مخالفت کردند، زیرا این گام غیرمنتظره و ناسازگار با مواضع تاریخی و روشن بحرین در قبال آرمان فلسطین و مغایر با اجماع رسمی، مردمی ،عربی و اسلامی و اراده مردمی بحرین است که آرمان فلسطین را در راس اولویت های خود قرار داده و به دنبال حمایت از هدف ملی و عادلانه برادران فلسطینی است و از مبارزات این مردم برای دستیابی به حقوق خود برای بازگشت به سرزمینشان و تأسیس کشور ملی مستقل خود که قدس شریف پایتخت آن باشد، حمایت می کند .

این جمعیت ها تاکید می کنند که نهادها و کشورهایی  که با هر نوع عادی سازی با رژیم  غاصب صهیونیستی، اقدام کردند، اجماع ملی و اصول  ملت ها را نقض کردند.

موسساتی که این بیانیه را امضا کردند، تاکید می کنند که انعقاد توافق نامه فوق با دشمن صهیونیستی، نه تنها نشان دهنده خواست مردم بحرین نیست، بلکه با قانون اساسی پادشاهی بحرین ماده اول بند" د" که ملت را منبع قدرت می داند، همچنین این توافق نامه با مواد قانون شماره ۵ سال ۱۹۶۳ که عادی سازی با دشمن صهیونیستی را جرم می داند، علنا مخالفت دارد.

قطعا ما در موضع اصولی خود در مخالفت با عادی سازی با دشمن اشغالگر قاطع هستیم و تأکید می کنیم که تمام تأثیراتی که در نتیجه عادی سازی حاصل خواهد شد، هیچ پوشش مردمی مطابق با آنچه که نسل های بحرینی در پایبندی به آرمان فلسطین پرورش یافتند،نخواهد داشت و توجیه مردمی ندارد. مردم بحرین حامی فلسطین و مردم آن باقی خواهند ماند، تا زمانی که فلسطینی ها تمام حقوق خود را که با مواضع بین المللی و تصمیماتی که به اتفاق آرا توسط کشورهای جهان و سازمان های بین المللی گرفته شده ،دریافت کنند و این حقوق برای آنها تضمین شود و در راس این حقوق که بر آن تاکید می شود؛ مسئله فلسطین مسئله وجودی است ، وجود مردم فلسطین که از بدیهی ترین حقوق انسان ها که در راس آن حق بازگشت به کشورشان است، باید در سرزمین خود بهره مند شوند.

در پایان این بیانیه آمده است؛ درود به ملت فلسطین مقاوم و مبارز و زنده باد فلسطین عربی و با مجد ، عظمت و شکوه و شهدای جاودانه فلسطین.

جمعیت ها و موسسات و نهادهای مدنی که این بیانیه را امضا کردند:

۱ - جمعیت ملی دموکراسی "الوحدوی"

۲- تریبون ترقی خواهی و پیشرفت(المنبر التقدمی)

۳- جمعیت  ملی دموکراسی

۴-جمعیت قانون اساسی ملی

۵- مرکز عربی اسلامی

۶-اتحادیه عمومی کارگران بحرین

۷-جمعیت وکلای بحرین

۸-جمعیت  ملی بحرین

۹-نخستین جمعیت زنان

۱۰- اتحادیه زنان بحرینی

۱۱-مجمع زنان شهر "حمد"

۱۲-جمعیت جوانان الریف

۱۳-مجمع زنان بحرینی

۱۴ -جمعیت دموکراسی جوانان

۱۵- جمعیت بحرینی مقاومت با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی

۱۶- مجمع عفاف و پیشرفت زنان

۱۷- جمعیت و نهضت زنان جوان بحرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha