جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان سوئد در پی اصلاح قانون اساسی برای ممنوعیت اهانت به دین شدند

حوزه/ در هفته‌های اخیر احزاب راست افراطی اسلام ستیز در دانمارک و سوئد به بهانه آزادی بیان در اقدای اهانت آمیز قرآن مجید را به آتش کشیدند که این اقدام آن‌ها خشم مسلمانان را برانگیخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  nation، سوزاندن قرآن مجید و ادامه توهین به مقدسات مسلمانان در کشورهای اروپایی از جمله سوئد، مسلمانان این کشور را برآن داشته تا پیگیر اصلاح قانون اساسی و ممنوع سازی اهانت به مقدسات و تمسخر دین شوند.

در هفته‌های اخیر، احزاب راست افراطی اسلام ستیز در دانمارک و سوئد به بهانه آزادی بیان و در راستای جلوگیری از گسترش اسلام در غرب، در اقدامی اهانت آمیز قرآن مجید را به آتش کشیدند. در پی اقدام این گروه‌های افراطی، ۱۵ جمعیت مسلمان در سوئد خواستار تغییر قوانین به منظور ممنوعیت اهانت به دین شدند. آنها به طور مشخص گفته اند که این قوانین باید شامل ممنوعیت آتش زدن کتب مقدس باشد.

حسین فراح امام جماعت مسجد سوئد در این باره گفت: ما نمی‌خواهیم در سوئد سوزاندن کتاب‌های مقدس ادیان مختلف قانونی باشد و باید تمسخر و توهین به مذاهب ممنوع باشد.

آنتی جکلین اسقف اعظم و عضو شورای مسیحیان سوئد نیز گفته است که نقض آگاهانه باورهای مذهبی مردم قابل قبول نیست. شورای مسیحیان سوئد ضمن انتشار بیانیه‌ای قرآن سوزی را اقدامی وحشیانه توصیف کرده و با مسلمانان  ابراز همدردی کردند و گفتند که ما معتقدیم چنین اقداماتی به تفرقه میان مردم منجر شده و انسجام کشور را بهم می‌زند.

لازم به ذکر است یک گروه از جریان راست افراطی در سوئد یک جلد قرآن را به آتش کشیدند که به‌دنبال آن و بی‌حرمتی نسبت به قرآن شهر مالمو در این کشور را ناآرام کرد. همچنین رهبر راستگرای دانمارک، چندی قبل با آتش زدن یک جلد قرآن در یکی از محلات مرکزی کپنهاگ، پایتخت دانمارک، موجی از تنش‌های نژادی فرهنگی را در این کشور شمال اروپا به‌راه انداخته بود.

اخیرا هم نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس یک روز قبل از دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۳ فرد متهم به دست داشتن در حادثه تیراندازی در دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha