پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید مسئولان پرورشی و تربیتی در مدارس، برای بحث تربیت دانش‌آموزان فکری بکنند، آموزش مجازی به‌مراتب آسان‌تر از فعالیت‌های تربیتی در فضای مجازی است؛ از این‌ رو باید برای مسائل تربیتی و پرورشی و فوق‌برنامه‌ای مدارس در این بستر چاره‌ای اندیشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به شروع سال تحصیلی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: با شروع سال تحصیلی با توجه به شرایط کرونایی، آموزش مجازی از طریق شبکه شاد، رشد بیشتری می‌یابد؛ از این‌ رو باید مسئولان امر دغدغه‌های موجود در این زمینه را دریابند.

وی با تأکید بر اهتمام به ملاحظات مقام معظم رهبری در باب آموزش مجازی، افزود: اخیراً مقام معظم رهبری در بحث آموزش مجازی و شبکه شاد، ضمن تأیید کلی مبنی بر این‌که؛ «بسیار چیز خوبی است» دو ملاحظه جدی را مطرح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رهبری معظم تأکید کردند که در این راستا باید برای عدالت آموزشی فکری کرد، زیرا ممکن است همه تمکن مالی برای استفاده از فضای مجازی نداشته باشند و نیز باید مراقب بود که به این واسطه، بچه‌ها وارد فضای بی‌بندوبار و رهای اینترنت نشوند و از آسیب‌های مأنوس شدن با فضای مجازی در امان باشند.

وی تصریح کرد: این اولین توصیه به مسئولان بوده و انتظار می‌رود مسئولان ملی و استانی و شهرستانی در راستای ایجاد زیرساخت‌های بومی و سالم و امن برای گسترش آموزش مجازی در کشور با کاهش استفاده از بسترها و زیرساخت‌های غیربومی فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید امکانات مجازی توزیع متناسب داشته باشد به‌گونه‌ای که در موضوع دسترسی به فضای مجازی، فاصله طبقاتی ایجاد نشود؛ یعنی طبقات مختلف جامعه دسترسی به این آموزش و زیرساخت‌ها را داشته باشند.

وی تصریح کرد: از دیگر انتظارات ارائه خدمات حمایتی برای اینکه خانواده‌ها ابزارهای لازم برای آموزش مجازی را تهیه کنند که اولین آن‌ها تهیه تبلت‌ها یا لپ‌تاپ‌های امن و سالم است که بایستی ابزارهای متناسب با برگزاری یک کلاس مجازی شناسایی و به خانواده‌ها ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آموزش سواد فضای مجازی و مهارت استفاده از آموزش مجازی به همه خانواده‌ها اعم از دانش آموزان و والدین از دیگر موارد ضروری در این زمینه است؛ یعنی از یک‌سو مهارت استفاده از این سامانه آموزش داده شود و از سوی دیگر فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بیان شود.

وی افزود: مسئولان پرورشی و تربیتی در مدارس، برای بحث تربیت دانش‌آموزان فکری بکنند، آموزش مجازی به‌مراتب آسان‌تر از فعالیت‌های تربیتی در فضای مجازی است؛ از این‌ رو باید برای مسائل تربیتی و پرورشی و فوق‌برنامه‌ای مدارس در این بستر چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha