شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید برای دور نشدن از مسیر اسلام، رسول اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و راه این عزیزان را ادامه دهیم، زیرا راه امامین انقلاب همان راه رسول الله(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش اهل بیت علیهم السلام در نگاه پیروان امام شافعی امروز در سقز با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امام جمعه این شهرستان و جمعی از روحانیون، فرماندهان نظامی، مدیران و... برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش عنوان داشت: مهر، محبت و نگاه مشترک به جایگاه معنوی اهل بیت علیهم السلام سهم بزرگی در وحدت بین مسلمین جهان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) پیشوای علما و بزرگان دینی ما شناخته می شود، بیان داشت: برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی، معنوی، سیاسی و... باید به گفته های علمای عصر حاضر استناد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز هم باید برای دور نشدن از مسیر اسلام، رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و راه این عزیزان را ادامه دهیم، زیرا راه امامین انقلاب همان راه رسول الله(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: همچنین استفاده از نقاط مشترک و منابع دینی می ‌تواند عامل مهمی در برادری و وحدت بین بیان اهل سنت و اهل تشیع شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان داشت: در بحث فرهنگی، رسیدگی به معیشت طلاب و علمای اهل سنت و اهل تشیع رسالت اصلی ماست و بی شک در این زمینه از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: علمای دینی در خصوص مباحث فرهنگی هر مطالبه‌ای دارند می‌توانند آن را مطرح کنند ولی در مسائل اجرایی باید این مسائل از طریق ادارات و مدیران دولتی پیگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha