جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 919278
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در شرایط بحرانی و روزهایی که این روزها در علائم مشکوک ابتلا به ویروس مواجه می شویم نخستین فکر و راه حلی که به ذهن خطور می‌کند، اورژانس ۱۱۵ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت چهل و پنجمین سالروز تأسیس اورژانس در کشور در دیدار با کادر اورژانس تبریز گفت: کارشناسان اورژانس برای رسیدگی به وضعیت بیماران بر بالین آنها حاضر می‌شوند و در خط نخست رویارویی با ویروس کرونا قرار دارند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: اگر بیمارستان‌ها را خط اول درمان بیماری کرونا بدانیم، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ جلوتر از این خط قرار دارند و بایستی حتماً این سیستم بسیار قوی‌تر و محکم‌تر باشد.

وی ادامه داد: خطراتی که کارشناسان اورژانس با آن مواجه هستند، بسیار بیشتر از کادر درمان در بیمارستان است، تکنسین های اورژانس فشار کاری جسمی و روحی زیادی تحمل می کنند و همیشه عارضه برای خودشان وجود دارد و به علت نبود استراحت کافی و استرس کاری زیاد در معرض خطر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ترافیک، مزاحمت های تلفنی و کمبود نیروی انسانی را از چالش ها و مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی دانست و گفت: امید است با افزایش آگاهی مردم و کارهای فرهنگی و همت دولتمردان حل و فصل شود.

طاهر اقدم، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات در خصوص کد ۷۲۴ (ویژه بیماران مغزی) و فعال شدن کد و تسریع در شروع اقدامات و تعامل اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی و کد ۲۴۷(ویژه بیماران قلبی) و انتقال سریع بیماران به کت لب و کاهش مرگ و میر اشاره و از زحمات پرسنل اورژانس قدردانی کرد.

رحمانی، رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گزارشی از اقدامات در خصوص تجهیز آمبولانس به تله مدیسین، اقدامات در فاز آمادگی بحران، وضعیت موجود و کمبودها ارائه کرد.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha