پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق بر توجه بیشتر به خداوند متعال، خشوع در نماز و تدّبر قرآن تأکید کرد و رهایی از مشکلات را در بازگشت به درگاه الهی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر توجه بیشتر به خداوند متعال، خشوع در نماز و تدّبر قرآن تأکید کرد و رهایی از مشکلات را در بازگشت به درگاه الهی دانست.

آیت الله مدرسی طی سخنانی گفت: ملت عراق همزمانی که در زیر بار مصیبت های مختلف قرار دارد، در حال و هوای نهضت عاشورا زندگی می کنند، به گونه که مردم به سوی ارزش های خود که همان حبّ نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) و احیای شعائر عاشورایی است، بازگشته اند.

آیت الله مدرسی ملت عراق را به توجه بیشتر در طول شبانه روز به درگاه الهی و  گفتن ذکر بسیار توصیه کرد و گفت: نباید تنها به گفتن کلمات اکتفا کرد، بلکه باید با توجه گفت و به معنی آن توجه داشت. باید در نماز خشوع، در قرآن تفکر و تدّبر داشته باشیم و برای رهایی از آنچه کشور گرفتار آن است بسیار دعا بخوانیم و این روش را به عنوان برنامه زندگی خود قرار دهیم.

این عالم عراقی، علما، خطیبان، مبلغان و اهالی رسانه را به پرداختن به حقیقت روشن فطری که همان توحید و شناخت پروردگار از طریق تمامی حقیقت ها، رهنمود ها و توصیه هاست، دعوت کرد و افزود: علی رغم اینکه علما، خطبا و مبلغان به دین و انوار الهی دعوت می کنند، امّا از آنان می خواهیم که در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشند.

ایشان خواستار اهتمام به برنامه های دینی و برنامه های مختلف از این قبیل که جنبه طایفه ای و حزبی نداشته باشد، شد و بیان داشت: باید از این برنامه ها برای تربیت در خانه ها، مجالس و دانشگاه ها و زنده نگه داشتن یاد خداوند استفاده کرد.

این عالم شیعه بر ضرورت توجه بیشتر به دین در سخنان خود و توجه به پروردگار تأکید کرد و ادامه داد: این مسئله مفسدان را از دست برد به اموال منع می کند و شاید هشدار دادن و آگاه کردن آنها نسبت به پروردگار، مانع اقدام به این کار می شود.

آیت الله مدرسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر به سوی پروردگارمان برگردیم، امور تغییر می کند و رحمت خداوند گسترده تر خواهد شد، افزود: گناهان و خطاهای ما این مشکلات را به وجود آورده است، لذا ما باید خدایان دروغین و قدرت های گمراه کننده را رها کرده و تنها به سوی خداوند روی بیاوریم. در این صورت است که امور به دست خداوند تغییر می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha