پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته دفاع مقدس

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، نماد «مقاومت و ایثار کردستان» در پارک آبیدر سنندج رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال مصادف شده است با چهلیم سال آغاز جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: در این جنگ هشت ساله بسیاری از کشورهای جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر این انقلاب صف کشیدند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس اسناد موجود ۳۲ کشور و همه کشورهای منطقه در دوران جنگ تحمیلی با تمام امکانات از رژیم بعث عراق پشتیبانی کردند ولی هرگز نتوانستند در عملی کردن نیت شیطانی خود موفق باشند.

سردار مالکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح حماسه رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع می باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال ۵۰۰ ستاد کشوری و در استان کردستان ۱۱ ستاد استانی و شهرستانی برای برگزاری برنامه‌های این ایام تشکیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: با توجه به شرایط کرونا در کشور، امسال رژه نیروهای مسلح در کل کشور لغو شده است و بسیاری از برنامه های هفته دفاع مقدس در فضای مجازی برگزار می گردد.

سردار مالکی گفت: یکی از برنامه های ما در هفته دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ خانواده شهید در استان کردستان می باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: براساس آمار ۶۸۶۴ پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس در کردستان داریم که طبق برنامه ریزی های انجام شده ۲ هزار نفر از این عزیزان در سطح کشوری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

سردار مالکی در پایان سخنان خود گفت: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس، نماد «مقاومت و ایثار کردستان» در پارک آبیدر سنندج رونمایی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha