شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی به استفاده از ظرفیت علما و طلاب در کمیته امداد تأکید کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به گستردگی کمک‌رسانی‌ها می‌تواند در زمینه فرهنگی و دینی نیز برای خانواده‌های تحت پوشش خود مؤثر باشد که برای این مسئله می‌توان از حضور تربیتی علما و روحانیون در این بخش استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره ) به اهمیت کمک به محرومین و فقرا اشاره کرده و گفت: مسئولیت رسیدگی و کمک به محرومین و فقرا یکی از نعمت های بسیار بزرگ خداوند متعال است که باید شکرگزار این لطف الهی باشیم چرا که کمک به محرومین تأسی به روش و منش اهل بیت(ع) است که موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم می آورد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و کمک رسانی های بسیار خوب در ایام گسترش بیماری کرونا، گفت: تشکیل کمیته امداد و نهادهای حمایتی پس از انقلاب از تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) بود که آثار و برکات آن در سال‌های اخیر به خوبی خود را نشان داده است که امیدواریم در بهبود روند کمک رسانی‌ها نیز شاهد تحول در این نهاد ها باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود ضمن ارائه پیشنهاداتی برای بهبود جذب کمک های مردمی، بیان داشت: بهینه سازی صندوق‌های کمیته امداد در معابر و بهره مندی از روش های غیرحضوری در ضمن توجه ویژه و گسترده به فضای مجازی می‌تواند در جذب کمک‌های مردمی به این نهاد انقلابی موثر باشد تا بتوان شاهد کمک رسانی‌های گسترده‌تر به محرومین در کشور بود.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در مقوله اشتغال زایی خانواده‌های تحت پوشش، افزود: ایجاد بانک ایده‌ها و طرح‌های اشتغال خانگی و آموزش به خانواده‌های تحت پوشش در کنار کمک و ارائه تسهیلات، می‌تواند کمک بسیار مؤثری در محرومیت زدایی از اقشار آسیب پذیر داشته باشد؛ لذا در ضمن توجه به تجربیات گذشته می‌توان با فراخوان طرح و ایده‌های جدید، از مردم نیز در این راستا کمک گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان سخنان خود به استفاده از ظرفیت علما و طلاب در کمیته امداد نیز تأکید کرد و بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به گستردگی کمک رسانی‌ها می‌تواند در زمینه فرهنگی و دینی نیز برای خانواده‌های تحت پوشش خود موثر باشد که برای این مسئله می‌توان از حضور تربیتی علما و روحانیون در این بخش استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار سید مرتضی بختیاری به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در سال‌های اخیر پرداخت و روند کمک رسانی به فقرا و محرومین را در کشور بی سابقه عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه‌های کمیته امداد کمک به اشتغال و کسب درآمد پایدار خانواده های تحت پوشش است که بحمدالله با تلاش های مدیران و خیرین در سال‌های اخیر 490 هزار اشتغال پایدار با کمک تسهیلات صندوق مهر ولایت تا کنون به ثمر رسیده که امیدواریم تا پایان سال پنجم برنامه توسعه اشتغال بیشتری را در کمیته شاهد باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: خودکفایی زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از برنامه‌های اصلی کمیته امداد در کشور محسوب می شود که حفظ جایگاه و نقش مادری در کنار اشتغال پایدار توانسته است نتایج خوبی را به دنبال داشته است که تلاش داریم با تقویت این موضوعات به روند اشتغال خانوارها بهبود ببخشیم.

وی به اقدامات کمیته امداد در ایام گسترش بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردم و خیرین در ایام گسترش ویروس کرونا بسیار فوق العاده و بی نظیر بوده و نشان از همراهی مردم در لبیک گویی به مقام معظم رهبری دارد، در این راستا نیز کمیته امداد در طول این ایام و ماه مبارک رمضان با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با حمایت سایر نهادها توانست اقدامات خوبی انجام دهد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha