پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نظافت

حوزه/ مجتمع آموزشی حضرت مهدی(عج) مشهد با ۷۰ هزار متر مربع زیربنا ساخته خواهد شد که به طور مثال دبستان و دبیرستان برای حدود ۱۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر و مهد کودک پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت یزدی، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) که با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان، در محل مجتمع تربیتی آموزشی در حال ساخت به همین نام برگزارشد از چگونگی آغاز فعالیت مدرسه گفت و نتیجه آن را تربیت خوب نسل اول طلاب  در این مکان دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه تربیت جامع کاری سخت، اما لازم است تا نتیجه بخش باشد، ابراز کرد: باید با هم افزایی در راستای انجام رسالت و تربیت طلاب تلاش کرد تا امانت انقلاب و حوزه را به خوبی به نسل های آینده بسپاریم.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی، همچنین در توضیح پروژه با اشاره به اینکه این مجتمع قرار است در زمینی به مساحت پنج هکتار با عنایت به مباحث اجتماعی و ارتباطات مردمی ساخته شود، گفت: هم اکنون مراسم هایی در خیمه این زمین برای عموم برگزار می شود و ارتباط گیری مردمی صورت گرفته است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه ملاحظات تربیتی در طراحی ها دیده شده و این امر بر اساس تجربه و بازدید از مدارس کشور و برداشت نکات مثبت آن بوده است، ابراز کرد: سعی شده این مجتمع به صورتی ساده و در عین حال کاربردی طراحی شود و در کنار مدارس علمیه، مسجد و مرکز فرهنگی، کتابخانه و دبستان و دبیرستان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی، رویکرد تربیتی را در خدمت اجتماعی حوزه به مردم مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: بنا بر این است که کارها اثر گذار باشد. از این رو برای مدرسه خواهران سعی شده که هدایت به سمت معارف زندگی ، همسرداری و تربیت مادران باشد.

گفتنی است، مجتمع آموزشی حضرت مهدی(عج) با ۷۰ هزار متر مربع زیربنا ساخته خواهد شد که به طور مثال دبستان و دبیرستان برای حدود ۱۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر و مهد کودک پیش بینی شده و البته دو سالن پذیرایی و مراسم ها در کنار ۳۵۰۰ متر زیربنای ورزشی برای برادران و حدود ۲۵۰۰ متر فضای ورزشی برای خواهران با اشراف و مدیریت حوزه علمیه خراسان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا US ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    آقای رییسی