سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
درخت گردو

روزنامه نگار و مستند ساز انقلابی تصریح کرد: متاسفانه عده ای به بهانه فعالیت در عرصه سینمای دفاع مقدس به دنبال تحریف جنگ و حقایق ناب آن هستند.

محمد حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ابراز داشت: دفاع‌مقدس ۴۰ ساله ملت ایران از هشت سال جنگ تحمیلی تا دفاع ملت ایران از مرزهای اسلام و انسانیت در سوریه و عراق را می توانیم مهمترین دستاورد حماسی انقلاب اسلامی بنامیم که فرصتی ناب برای تهیه و تولید آثار مستند و سینمایی را پدید آورده است.

وی افزود: مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر ارزش های اسلامی و هویت دینی در برابر هجوم رژیم بعث ایستادگی کردند و با نگاهی درست به رویکرد جامعه شناختی مردم ایران می توان عامل این وفاق اجتماعی را به خوبی درک کرد و به تصویر کشید.

کارشناس ارشد جامعه شناسی انقلاب اسلامی همچنین گفت: همبستگی های اجتماعی ایرانیان در بحران ها و موقعیت های بحرانی، برآمده از ارزش های اسلامی این مردم است که در مفاهیم ارزشی همچون دفاع، ایثار، ایستادگی و مقاومت، شهادت و از خودگذشتن ظهور پیدا می کند. در واقع این ارزش های برآمده از فطرت پاک انسان است که موجب حضور خیل عظیم مردم ایران در جبهه های نبرد می شود و انسان ها با این هدف حاضر به گذشتن از جان خود و رسیدن به مقام شهادت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از آثار سینمایی به نام دفاع مقدس یا این ارزش های دینی به صورت صحیح و واقعی به تصویر کشیده نمی شود یا با نگاه غلط و تحریف جنگ به روایت دفاع  مقدس می رویم.

رضایی همچنین افزود: از این حیث و در برخی آثار، در میدان نبرد با سربازانی روبرو هستیم که بدون نگرش دینی و آرمان انقلابی در حال جنگیدن هستند. به طور مثال در فیلم درخت گردو می بینیم که محمد حسین مهدویان عملاً دست به تحریف جنگ زده و گویی نقش دشمن و رژیم بعث به عنوان هجوم آورده به کشورمان در این فیلم سانسور شده است. تحریف جنگ یعنی همین، وقتی شما مهمترین عامل ایستادگی مردم را نمی بینی و دست به سانسور آن می زنید یعنی تحریف دفاع مقدس.

وی بیان داشت: به راستی اگر نبود ارزش های انقلاب اسلامی که برآمده از فطرت پاک انسانی و معرفت الهی است شاهد این سطح از همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی برای دفاع از کشور و آرمان های انقلاب نبودیم، کما این که امروز هم در بحران ها از سیل و زلزله گرفته تا کرونا، همین دیدگاه دینی و مذهبی است که همبستگی و وفاق اجتماعی را پدید آورده و می آورد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha