جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کانون

حوزه/ امام جمعه کاشان با انتقاد از موازی کاری و دوباره کاری در بعضی از پروژه های فرهنگی کشور، گفت: دولت گام موثری در ارتقای شاخص های فرهنگی برنداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، صبح امروز در دیدار اعضای اتحادیه کانون های فرهنگی کاشان با اشاره به وجود 25 هزارک انون فرهنگی در کشور، اظهار کرد: اگر این کانون ها می خواهند در لوای قرآن، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و صحیفه سجادیه در مسیر درست قرار بگیرند باید در مسیر ولایت ولی فقیه حرکت کنند.

وی با تاکید بر انسجام بخشی کانون های فرهنگی، ادامه داد: اعتبارات کانون های فرهنگی به جای اینکه جزیزه  ای هزینه شود باید هماهنگ و همسو درجهت هدف مثبت  هزینه شود.

امام جمعه کاشان با انتقاد از موازی کاری و دوباره کاری در بعضی از پروژه های فرهنگی کشور، افزود: دولت گام موثری در ارتقای شاخص های فرهنگی بر نداشته است.

آیت الله سلیمانی همچنین از عدم اختصاص بودجه به کانون های فرهنگی گلایه کرد و گفت: گرچه اعتبارات بخش کمی از مشکلات کانون های فرهنگی  را حل خواهد کرد، ولی  وجود مدیریت قوی ضروری تر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در کنار هر مسجد و امامزاده ای باید یک کانون فرهنگی باشد، اظهار کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بقاع متبرکه و مزار امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بنابراین تلاش دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی کشور باید معطوف به استفاده از این فرصت برای ارتقای سطح معنویت جامعه و بهره جستن از ظرفیت‌های خرد و کلان نهفته در بقاع متبرکه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha