پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 919548
۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها باید در کمال اخلاق، انصاف و تقوا، با کار انقلابی، عدالتخواه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم توجه اصحاب رسانه به تقوای رسانه ای، گفت: رسانه می تواند عرصه تقابل دوگانه جدید اسلام و استکبار باشد و رعایت اخلاق، انصاف و تقوا و همچنین کار انقلابی، عدالتخواه باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به کارآمدی رسانه ها، اظهار کرد: رسانه نباید بی تفاوتی باشد بلکه باید در جهت تنویر افکار عمومی گام بردارد و در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی لکنت زبان نداشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با تسلط رسانه ای می خواهد اراده خود را بر دیگران تحمیل کند، ادامه داد: فعالان رسانه ای باید با تقویت روحیه بسیجی در رسانه ها، در برابر جنگ رسانه ای دشمن رویکرد آفندی داشته باشند و در جامعه نشاط و امیدآفرینی ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر برجسته سازی بیانیه گام دوم انقلاب در رسانه ها، گفت: پرداختن به این بیانیه به عنوان منشور چهل ساله آینده کشور، باید ماموریت ویژه رسانه ها باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه افزود: رسانه ها همانگونه که انتقادات را برجسته می کنند، کارهای خوب را هم برجسته کنند و در حمایت از ادارات و نهادها رفتار منطقی و دقیق داشته باشند.

امام جمعه تبریز، نگاه سنتی به رسانه ها را آفت دانست و گفت: باید با ارتقای سواد رسانه ای، درک صحیحی از فضای مجازی ایجاد شود.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی به رسانه های خارج از مرکز در ارزش گذاری خبری، اظهار کرد: نمایندگان رسانه های فعال شهرستانی باید در ساختارهای تصمیم ساز رسانه ای حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نبود ساز و کار مشخص برای حمایت از رسانه ها در افشای تخلفات را آفت دیگر فضای رسانه ای عنوان کرد و گفت: شکایت از رسانه ها نباید باعث از بین رفتن مطالبه گری شود، البته مطالبه گری باید با دقت و انصاف و به دور از توهین باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر وجود ساز و کار مشخص برای ارتقای امنیت شغلی خبرنگاران، گفت: نقش اساسی رسانه ها بیداری غافلین و ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha