جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعةالزهرا علیهاالسلام افزود: شجره طیبه ای که به نام بسیج توسط حضرت امام(ره) غرس شد، به موج وسیع و فراگیری تبدیل شد که جبهه ها را پر کرد و خیل شهدا و رزمندگان را به جبهه ها شاهد بودیم و این الگوها را برای تاریخ ما باقی گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام روز پنجشنبه (۲۷ شهریور) در مراسم راه‌اندازی «مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه» که با علما و فضلای حوزه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: ایام حماسه عاشورا و حماسه بزرگ پیام رسانی اهل بیت علیهم‌السلام به کوفه و شام و ایام شهادت حضرت سید الساجدین را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و یاد و خاطره آن عظمت‌ها را گرامی می‌داریم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن خیر مقدم به مهمانان این مراسم به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی، نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حسن تقارن زمانی این جلسه با آغاز هفته دفاع مقدس، پیام‌های فراوانی برای ما دارد، از جمله اینکه همه ما و بلکه امت اسلامی درس شرف، شجاعت، عزت طلبی و ستم سوزی از حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس گرفتند و یک قطعه فوق العاده نورانی برای ما در طول تاریخ معاصر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس درس‌های فراوانی برای ما دارد که به دو درس آن اشاره می‌کنم، اولین نکته، هشت سال دفاع مقدس این درس اساسی را بر اندیشه، ضمیر و درون ما حاکم کرد و ما را از بن دندان معتقد کرد که «لاحَولَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللّه» و «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».

وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس را چهل سال پیش، زمانی آغاز کردیم که روز اول که حمله صدام به فرودگاه‌ها صورت گرفت ما در اوج ضعف ظاهری بودیم و دشمن به حسب ظاهر در اوج قله قدرت بود. انقلاب اسلامی تازه به ثمر سیده بود اما هنوز نتوانسته بود سازماندهی کند، اقتصادی که بر اثر اعتصاب‌های طولانی فرو پاشیده بود، ارتشی که سازمان قدیم آن متلاشی شده و سازمان جدید آن شکل نگرفته بود، سپاهی که دوران ابتدایی تشکیلات خود را می‌گذراند و به حسب ظاهر همه زمینه‌های ضعف آماده است و همه زمینه‌های قدرت در دشمن آماده بود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: به تعبیر حضرت آیت‌الله جوادی آملی، جنگ ما جنگ جهانی سوم بود و هیچ کس نماند مگر اینکه دستی بر آتش داشت و شریک این جرم بود، سیل دلارهای نفتی و ذخایر نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت عراق سرازیر بود، دست اروپا تا مرفق به خون جوانان ما آلوده بود و علنی گازهای شیمیایی را به عراق صادر می‌کردند. شوروی سابق با ارسال موشک‌های بزرگ از کمک به عراق کوتاهی نکردند، آمریکا اطلاعات رزمندگان ما را به عراق می‌داد.

وی ادامه داد: همه برای شکست انقلاب اسلامی و پرچم برافراشته شده اسلام هماهنگ و همدست شده بودند، اما خداوند متعال نشان داد که «لاحَولَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللّه»؛ ما این عظمت را از محضر دفاع مقدس گرفتیم.  حتی آن صحنه‌های تلخ و شکست‌هایی که در دفاع مقدس پیش آمد نشان داد که عدد و عِده و عُده ما را پیروز نکرد بلکه دست خداوند باعث پیروزی ما شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه تصریح کرد: این که رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی با این قدرت وارد میدان سنگین جهانی می‌شوند و آمریکا و صهیونست‌ها را مخاطب قرار می‌دهند، زیرا باور دارند که «وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و ما امیدواریم به برکت خون‌های پاک شهدای انقلاب، تجلی‌های دیگری را شاهد باشیم و شکست استکبار و مزدوران در یک تجلی قدرت الهی ظهور و بروز و آشکارا شود ان شاءالله.

وی بیان داشت: درس اول ما از دفاع مقدس، در باطن «لاحَولَ وَ لا قُوَّةَ إِلّا بِاللّه» بود و درس دوم که ما از هشت سال دفاع مقدس گرفتیم، در اسباب ظاهر مردم بودند. در میان اسباب ظاهری، جنگ نشان داد که مردم اسباب قدرتمند هستند، مردم در جبهه‌های جنگ حضور یافتند، اقتصاد جنگ را تأمین کردند و آن شجره طیبه ای که به نام بسیج توسط حضرت امام(ره) غرس شد، به موج وسیع و فراگیری تبدیل شد که جبهه‌ها را پر کرد و خیل شهدا و رزمندگان را به جبهه‌ها شاهد بودیم و این الگوها را برای تاریخ ما باقی گذاشت.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: ما امروز هم در ادامه همان مسیر هستیم، آن کتاب زرین هشت سال دفاع مقدس که از افتخار همه نیروهای مسلح به ویژه بسیج  مشحون است، امروز ورق دیگری می‌خورد که امید است با همان نشانه‌ها و با همان مسیر ادامه پیدا کند و  بسیج اساتید حوزه‌های خواهران نیز در این مسیر شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه اظهار داشت: وقتی این پیشنهاد مطرح شدکه بسیج اساتید خواهران به صورت مستقل و زیر نظر مستقیم نماینده ولی فقیه در سپاه شکل بگیرد و جامعه الزهرا علیهاالسلام میزبان باشد، ما استقبال کردیم که امید است جزو باقیات الصالحات باشد.

وی عنوان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام با دست مبارک حضرت امام(ره) غرس شد و امروز شجره طیبه ای است که در سال جاری بیش از ۲۲ هزار طلبه در سطوح مختلف یک تا چهار در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند، چنانچه ما چنین تجمعی را در هیچ کجای دنیا نداریم، به طوریکه یکی از مهمانان فرانسوی سال گذشته در بازدید از جامعه الزهرا علیهاالسلام اذعان داشت که تا کنون مجموعه ای را که از مهد کودک تا مقطع دکتری داشته باشد، ندیده است.

فعالیت بیش از ۷۰۰ استاد در جامعه الزهرا علیهاالسلام

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به حضور اساتید مجرب و شخصیت‌های برجسته در جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت: بیش از ۷۰۰ استاد در جامعه الزهرا علیهاالسلام به تدریس می‌پردازند و امروز در شرایط شیوع کرونا بیش از ۵۲۰ استاد با جامعه الزهرا علیهاالسلام همکاری دارند.

وی بیان داشت: بیش از ۵۰ هزار فارغ التحصیل از جامعه الزهرا علیهاالسلام داریم که بسیاری از آنان مدیران مدارس علمیه خواهران هستند، همچنین طلاب بین الملل که در کشورهای مختلف حضور دارند و نقش آفرینی می‌کنند، چنانچه در شبه قاره هند بیش از ۸۰ مدرسه زیر نظر فارغ التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام فعالیت دارد که خود را از فرزندان جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام در مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه هم مادری می‌کند و آغوش جامعه الزهرا علیهاالسلام برای همه اساتید خواهر باز است.

وی عنوان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام خود را صاحب خانه و میزبان می‌داند نه رئیس این مجموعه؛ جامعه الزهرا علیهاالسلام خانه همه اساتید بسیجی خواهر کشور است و از نظرات، توانمندی‌ها و همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد و این مسیر هموار نمی شود مگر با هم افزایی و تعامل و همکاری همه کسانی که در این مسیر گام برمی دارند.

بسیج اساتید باید موتور محرکه ای برای افراد جامعه باشد

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: ما باورداریم که بسیج یک نیرو ی جنگ و جبهه جنگ است، بسیج جبهه جنگ نظامی، فکری و یا عقیدتی است؛ همه ما سرباز هستیم و می‌خواهیم سربازی کنیم، بنابراین از همه ظرفیت‌ها و اساتید باید استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه‌های علمیه، گفت: خانم حیدری مجد شخصیت فاضلی هستند که به سمت مسئول این مرکز منصوب می‌شوند.

وی بیان کرد: بسیج اساتید حوزه علمیه اقتضای خاص خود را دارد، شئون حوزه علمیه و شئون جایگاه استادی باید رعایت شود؛ بسیج اساتید باید به لطف خداوند موتور محرکه ای برای افراد جامعه باشد و در جایگاه شایسته نقش آفرینی کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: هر کس جایگاه و وظیفه ای دارد و آن وظیفه به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، گسترش و ژرفایی بخشیدن به بینش ها، دیدگاه و بصیرت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی یادآور شد: اگر روزی اقتضا کند و وظیفه باشد، باید لباس رزم پوشید و در جبهه رزم حضور پیدا کرد؛ ما اهل منطق و استدلال و منطق هستیم، اما اگر روزی اقتضا کند، به این فرازهای دعای عهد که «شاهِراً سَیْفِی، مُجَرِّداً قَناتِی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحاضِرِ وَالْبادِی» عمل خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که این حلقه‌ها را به حلقه نهایی امید بشر که ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، متصل کنیم و بسیجی وار، خالصانه و سلیمانی وار مشمول نگاه مهربان و مورد عنایت حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف قرار گیریم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha