چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه در شکل گیری حرکت عظیم اربعین بسیاری از افراد تاثیر گذار بوده‌اند، گفت: یکی از این افراد حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بود که امروز مورد هجمه بی‌رحمانه‌ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع اعضا ستاد مردمی اربعین، با تاکید بر اینکه در شکل گیری حرکت عظیم اربعین بسیاری از افراد تاثیر گذار بوده‌اند، اظهار داشت: یکی از این افراد حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بود که نقش مهمی در این حرکت داشته و امروز مورد هجمه بی‌رحمانه‌ای قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه عظمت اربعین به سادگی قابل بیان نیست، گفت: نباید فراموش کنیم که بدون عنایت و نظر ابی عبدالله(ع) این اتفاق صورت نمی‌گرفت.  
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به شرایط به وجود آمده در اربعین امسال، مطرح کرد: به لحاظ وجود این ویروس منحوس و خطراتی که رفتن به عراق ممکن است ایجاد کند، به احتمال زیاد امسال مسیر باز نباشد و یا استقبال کمتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برای اربعین امسال باید تمرکز بر برگزاری مراسم در سطح استان باشد، عنوان کرد: ستاد اربعین استان با کمک صاحب نظران باید به دنبال طراحی روش‌های جدیدی برای این مراسم باشد.
امام جمعه همدان افزود: ۱۲۰ موکب اربعین که در سال‌های گذشته‌ در همدان فعال بودند، از آنجایی که ممکن است ستاد کرونا پذیرایی‌ها را ممنوع کند، بهتر است تا در عرصه خدمت رسانی ورود کنند.
وی با تاکید بر اینکه به جای تعطیل کردن موکب‌ها باید به خدمت رسانی بپردازیم، گفت: خدمت رسانی‌ها باید با فضای امروز جامعه تناسب داشته باشد و به عنوان مثال می‌توان در راستای فرهنگ سازی، تبیین معارف اهل بیت و خدمت جهادی در روستاها مشغول به فعالیت شد.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه می‌توان خدمات را به سمت کمک‌های مومنانه نیز سوق داد، عنوان کرد: البته نیازمند طرح و ایده جدیدی در راستای کمک مومنانه هستیم که در آن شاهد موازی کاری‌ها نباشیم و سنجش دقیق نیاز خانواده‌ها در آن اتفاق بیفتد.
وی با گلایه از اینکه در همدان مراسم و تجمع عزاداری عظیمی در روز عاشورا و تاسوعا برگزار نشد، مطرح کرد: برای جبران از دست دادن این فرصت باید برای روز اربعین برنامه باشکوهی را برنامه ریزی کنیم و به جای آنکه جمعیت در اماکن مختلف متفرق شوند می‌توان با رعایت دقیق پروتکل‌ها تجمع عظیمی را در یک مکان تشکیل دهیم.
امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در زمان برگزاری این مراسم تمامی عزاداران باید در یک مکان خاص تجمع کنند، گفت: این مراسم علاوه بر یک تجمع و عزاداری عظیم، یک فرهنگ سازی نیز در بحث تجمعات بزرگ خواهد بود.
وی تصریح کرد: اربعین فرصت خوبی است تا فرهنگ برگزاری یک مراسم با شکوه و تجمع عظیم در همدان را ایجاد کنیم، چرا که برگزاری این مراسم تاثیر مهمی در هویت بخشی و حفظ هویت دینی خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به خصوص شهید سلیمانی و شهید همدانی، گفت: شهدای مدافع حرم نقش اساسی در بازگشایی و مراقبت از این مسیر داشته‌اند تا این حرکت عظیم به وقوع بپیوندد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    1 10
    با سلام و احترام بر امام جمعه ی عزیز و محترم همدان، که در مورد جناب آقای پناهیان و هجمه ی یک عده دشمنان اسلام تعمداََ و عده ای بی خبر نیز متأسفانه به تأسی از آنان با طرح سخنان بیهوده ، تلاش کرده و میکنند که به خیال خام خود حکومت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند . هنوز هم در این چهل سال و چند ماهی که از عمر پر برکت آن میگذرد نتوانسته اند درک کنند ، اسلام و جمهوری اسلامی از آن بید هائی نیست که به این بادها بجنبد ، همچنان بی وقفه به تلاش های مذبوهانه ی خود از هر راه و به هربهانه ای پوشالین ادمه میدهند ، ونمی فهمند که اگر آنان به پوشال خود آن همه دلبسته اند ، چطور ممکن است ملت شریف و بزر گوار ایران از اسلام یعنی عزت و شرف وانسانیت و کمالات چرا باید دست بکشند ؟!عقل که نباشد جان در عذاب است. یکی از این کاربران ، در جائی بنده را از این که از بزر گوارانی چون جنابان آقایان پناهیان و حداد عادل و فتاح ، مطالبی را نوشته بودم ، بزعم خود ، مؤید الفساد خواند ه بودکه داستانش را ان شاءالله تعالی در قسمت دیگری ، بدنبال این نوشته می آورم .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 7
    اما آن داستان : او که بنده را مؤید الفساد خواند ، در جوابش نوشتم عزیزم هر خردمندی برای ثابت کردن ادعای خودش ، دلیل می آورد ، و سند محکمی را ارائه میدهد( الّا در بدیهیات ) ، اینک ، سند محکمی که متناسب با تفکر جناب عالی است ، بنده خودم در اختیارت قرار میدهم ، بشرط آن که کیفیت و روش استنباط خودت را از آن در مورد مؤید الفساد بودنم بیان کنی ، و اینک آن سند : الا تقبل و ترضی انه اذا وضت (او جعلت )النشادر تحت ذنب الحمار یتحرک من مکانه الی الجو بقذف الفرس مرة بعد اخری؟، چون او نتوانست جواب بدهد ، این سروده را برایش نوشتم : سند بگذاشتم در اختیارت __در استنباط حکم آید بکارت __ولی گویا از آن هم نا توانی __ز پیش خود بگوئی هر چه دانی __اگر داری توانش ، کوبیانش ؟__بکن لطفاََ برای ما عیانش__مزن خود را از این در هیچ به آن در __قبول کن که در آرند ، خلق ،از آن ،سر __تو گفتی بر فسادها یاورم من __بکن ثابت بیاید باورم من __بغیر از من ،کسان دیگری هم __دلایل گر شنیدند ،سر کنند خم ___و گر نه حرف خود را باز پس گیر __بسرعت قبل از آن که کار شود دیر __سپس نادم شوی و از حیات سیر __بیندازی سرت در جیب و بر زیر .
  • محمد مهدی اسلامیl IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    دو کلمه ی ِ «ادامه» و «وضعت » را که در دو قسمت از نوشته ام ،سهواََ «ادمه» و «وضت » نوشته ام لطفاََ اصلاح بفرمائید . متشکرم .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    1 4
    با سلام و احترام بر خوانندگان عزیز ، استدعا میکنم ، وقتی که به متنی و نظری نمره ی منفی میدهند ، علت را ذکر بفرمایند و با دلیل ، نظرشان را بیان بفرمایند تا در صورت درست بودن برای دیگران نیز ، قابل استفاده باشد و گرنه این که منطق ناصرالدین شاه قاجار را بگیریم و بگوئیم خوشان آمد ،خوشمان آمد ( که منفی بدهیم) . اثر سازنده ای بر دیگران نخواهد داشت . در جائی نوشته بودم ، عده ای از محترمین کاری به درست وحق و نادرست و باطل بودن نظرات ندارند ، در بسیاری از موارد همین که نام صاحب نظر را می بینند ، نمره ی منفی را از منفیدان خود در آورده و می چسبانند !! کاری ندارند که درست ها را از هر کس باشد قبول و نا درست را نیز با دلیل رد کنند . منطقشان این است : منفی دهندگانیم ، ای باد منفی برخیز ___هر چیز خوب و بد را بشکن ، بکوب ، بهم ریز .