جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدخدایی

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که تمدن سالم در پرتو معنویت پدید می‌آید، گفت: اگر بخواهیم معنویت داشته باشیم، باید اقتصاد را در کشور اصلاح کنیم؛ در حال حاضر در برخی از نقاط تهران مانند لواسان خانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند وضعیت اقتصادی ۵۰ خانواده را تأمین و تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، پنجشنبه ۲۷ شهریور، در همایش «مؤلفه های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب» با محوریت عقلانیت، عدالت، معنویت و وحدت که از سوی معاونت پژوهشی جامعة المصطفی خراسان بصورت به صورت وبینار برگزار شد، گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم نسبت به علم و پژوهش، مبارزه با فساد، اجرای عدالت و معنویت و اخلاق توصیه فرمودند.

وی افزود: آنچه به‌منزله روح و کالبد تمامی کارها و فعالیت‌ها باید وجود داشته باشد، معنویت است؛ اگر معنویت در اقتصاد باشد، اقتصادی سالم و پویایی داریم؛ اگر در علم از این مسئله استفاده کنیم، بهره‌برداری صحیحی از آن صورت خواهد گرفت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدایی بابیان اینکه اگر معنویت نباشد استفاده‌های غلطی از علم انجام می‌گیرد، افزود: امروزه از جمله آفت‌های سیاسی که دنیا را فرا گرفته است، حضور افراد و شخصیت‌هایی است که جهان را به آتش و خون کشیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در جامعه‌ ای، معنویت نباشد همه‌چیز به هم می‌ریزد، شاید ظاهر فریبنده‌ای داشته باشد، ولی بدبختی سرتاپای آن را می‌گیرد.

وی بابیان اینکه عده‌ای به جوامع غربی به دید حسرت نگاه می‌کنند، در صورتی‌ که معنویت در آنجا نیست، افزود: گرفتاری‌ها و اعتیادهای شدیدی در بین خانواده‌ها وجود دارد، چه بسیار  زنان و مردان غربی که با یکدیگر در یک‌خانه زندگی می‌کنند، فرزند می‌آورند، ولی هیچ‌گاه با یکدیگر ازدواج نکردند؛ در جامعه‌ای با چنین ظواهر فریبنده‌ای تمدن ایجاد نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی بابیان اینکه اگر معنویت و اخلاق در جامعه همراه با اعتقاد به خدا وجود داشته باشد، تمدن اسلامی بروز می‌کند، افزود: در پرتو معنویت تمدن سالم پدید می‌آید. وقتی در رفتار، گفتار، اقتصاد، سیاست و اجتماع، معنویت و اخلاق بروز و ظهور داشته باشد، جامعه به سمت تمدن اسلامی سوق پیدا می‌کند.

وی تفاوت و شباهت تفکر اسلامی و مادی پیرامون تمدن اشاره کرد و ابراز داشت: در تفکر مادی، مهم‌ترین مسئله خود فرد است، همه‌چیز را برای خودش می‌خواهد، در این تفکر خدا وجود ندارد، وقتی‌که ایمان نباشد، خودخواهی بروز می‌کند، درصورتی‌که در تفکر اسلامی برابری مطرح است، کمک به فقیران و نیازمندان تأکید شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدایی افزود: اگر بخواهیم معنویت داشته باشیم، باید اقتصاد را در کشور اصلاح کنیم؛ در حال حاضر در برخی از نقاط تهران مانند لواسان خانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند وضعیت اقتصادی ۵۰ خانواده را تأمین و تغییر دهد.

وی افزود: ایران اسلامی در بخش‌های مختلف رشد بسیاری در منطقه داشته‌ است، از نظر استقلال سیاسی در امت اسلام سرآمد هستیم، ولی در اقتصاد به خاطر مافیایی که وجود دارد، از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم؛ هنوز اقتصاد ما اسلامی نشده است، باید همه مسئولان و مردم تلاش کنند تا وضعیت اقتصادی تغییر کند.

ارسال ۳۲۷ مقاله به دبیرخانه همایش

حجت‌الاسلام رقوی، معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه خراسان رضوی هم در این همایش پیرامون همایش مؤلفه‌های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ۳۲۷ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، ۱۰۷ مقاله پذیرش‌شده است و ۴۰ مقاله برای سخنرانی در کنفرانس انتخاب شدند که در پایان مقالات برتر انتخاب می‌شوند.

گفتنی است، همایش مؤلفه‌های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت عقلانیت، عدالت، معنویت، وحدت، توسط معاونت پژوهشی جامعه المصطفی خراسان، با هدف نشر و ترویج تمدن نوین اسلامی، در قالب ۴ کمیسیون به مدت یک روز به صورت مجازی  برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha