چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه موقت سنندج

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: تقوا، تواضع و صله رحم سه عامل اصلی سعادتمندی انسان  در زندگی دنیوی و اخروی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: اسلام به عنوان کامل ترین دین آسمانی عامل های سعادت انسان را در کتاب قرآن کریم بیان کرده است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: این سه راه عامل شامل عاقبت‌خیری، سعادت‌مندی، خوشبختی و رستگاری انسان می باشد.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اولین و ابتدایی ترین راه برای رسیدن به رستگاری انسان ها؛ تقوا می باشد.

ماموستا حسینی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج تاکید کرد: زمانی که مسلمان همواره در مسیر تقوا حرکت کند، بی شک به انسانی وظیفه شناس، اهل زکات، خیرات و... تبدیل خواهد شد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: هنگامی که انسان از هوا و هوس پیروی نکند و نفس خود را از آلودگی به معاصی حفظ کند در زندگی ابدی‌اش سعادتمند می شود.

این عالم اهل سنت در بیان کرد: یکی دیگر از عوامل سعادت انسان در زندگی دنیوی و اخروی می شود؛ تواضع و فروتنی است، زیرا این مهم بزرگترین عبادت می باشد، بنابراین انسان با ایمان همواره باید از تکبار و غرور به دور باشد.

ماموستا حسینی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل رستگاری انسان، صله رحم و احترام به والدین می باشد که این عامل سعادت را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

وی عنوان کرد: صله رحم یکی از با ارزش‌ترین و زیباترین اقدامات دینی و اخلاقی بوده که باید نسبت به پدر و مادر، خانواده، تمام خویشان، اقوام و آشنایان انجام شود.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توافق برخی از کشورهای اسلامی همانند امارات و بحرین با رژیم کودک کش اسرائیل غاصب بزرگترین ظلم و خیانت علیه جهان اسلام و ملت فلسطین است.

این عالم اهل سنت در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج بیان داشت: جامعه به علت شیوع ویروس کرونا در شرایط بسیار ویژه ای به سر می برد و همین شرایط زندگی را برای بسیاری از خانواده ها سخت نموده است، لذا از خیرین درخواست داریم که در این روزها به فقرا و نیازمندان رسیدگی بیشتری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha