جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از وضعیت آشفته بازار و قیمت ها، گفت: در دوران دفاع مقدس ما هشت سال با دستان خالی در برابر استکبار جهانی ایستادیم و مقاومت کردیم اما جای سوال دارد که چرا امروز نمی‌توانیم در برابر دلال‌هایی که بازار را بهم می‌ریزند مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، به امضا توافق نامه عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار داشت: این اقدام برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان ممکن است باعث شود تا دیگر کشورها نیز به دنبال عادی سازی روابط خود را با رژیم اشغالگر قدس باشند.

وی با اشاره به مصاحبه سفیر امارات در واشنگتن که گفته بود عوامل زمینه ساز اشتراک ما با رژیم صهیونیستی بیشتر از اشتراکات ما با فلسطین است، مطرح کرد: باید بررسی شود که چه وجه اشتراکی بین کشورهای مسلمان با رژیم جنایتکار وکودک کش صهیونیستی وجود دارد که باعث ایجاد این نزدیکی شده است.

امام جمعه همدان افزود: بسیاری از افراد همچون انور سادات و یاسر عرفات تلاش کردند تا روابط خود با این رژیم اشغالگر را عادی سازی کنند اما عاقبت آنها چه شد و امروز در کجا هستند؟

وی با بیان اینکه نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از آزادگان جهان نیز نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند، گفت: جای سوال است که چگونه سران کشورهای امارات و بحرین چنین کاری را رقم زده اند، و لذا باید گفت این افرادنه دین دارند و نه آزاده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با محکوم کردن این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی این کشورها، مطرح کرد: عواقب و پیامدهای حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه برعهده اتحادیه عرب و کشورهای هم پیمان آنها است که در برابر این موضوع منفعل بودند و در آینده باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر انیکه هدف رژیم صهیونیستی، تحقق طرح شوم خاورمیانه بزرگ است٬ خاطر نشان کرد: با وجود تمامی این اقدامات و نقشه ها، رژیم اشغالگر بداند که سرنوشت آنها به دست جبهه مقاومت و جوانان فعال در این عرصه رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه به ادعای آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه واکنش نشان داد و عنوان کرد: بر اساس شورای امنیت فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها امکان پذیر نیست چرا که نه تنها ۱۳ کشور عضو شورای امنیت با شکایت آمریکا مخالف بوده اند بلکه خود آمریکا هم از برجام خارج شده و این امکان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تنها به دنبال منافع خود است، گفت: از آنجا که این کشور خود را ابر قدرت می داند، بنابراین پذیرای هیچ منطقی نمی باشد.

امام جمعه همدان آمریکا را فرعون زمان خواند و مطرح کرد: حتی اگر شکایت آمریکا مورد پذیرش قرار گیرد، باز هم امکان فعال شدن مکانیسم ماشه به این راحتی نمی باشد.

وی با بیان اینکه حقوق بشر امروز بر روی آتشفشانی از هواهای نفسانی بشر قرار دارد، ابراز داشت: این انتظار از مسئولان وزارت امور خارجه وجود دارد که اقدامات لازم برای مقابله با این موضوع را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت:‌ ملت ما صرفا برای حفظ مرزهای جغرافیایی نجنگیدند بلکه در آن سال ها برای اعتلای کلمه الله و اقامه دین و اسلام جان خود را فدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه آرمان‌های دفاع مقدس برای همیشه زنده خواهد ماند، تمام شدنی نیست، عنوان کرد: دفاع مقدس زمینه ساز تقویت هویت دینی، ملی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما شد و لذا امروز لازم است که این دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنیم.

امام جمعه همدان پیشرفت کشور و حلال مشکلات موجود را در گرو زنده نگه داشتن گفتمان دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران پس از دفاع مقدس هرگاه با تضعیف این فرهنگ مواجه شدیم و مسئولانی که اعتقاد به این فرهنگ نداشتند بر سر کار آمدند، کشور با مشکل روبه‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: راه حل خروج از بن بست‌ها و مشکلات اقتصادی امروز نیز تقویت همین گفتمان دفاع مقدس و انتخاب مسئولانی است معتقد و پایبند به آرمان های امام و شهدا و ادامه دهنده همین مسیر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از وضعیت آشفته بازار و قیمت ها، مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس ما هشت سال با دستان خالی در برابر استکبار جهانی ایستادیم و مقاومت کردیم اما جای سوال دارد که چرا امروز نمی‌توانیم در برابر دلال‌هایی که بازار را بهم می‌ریزند مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌ها و هنجارهایی است که شهدا به پایبند بودند، هست، گفت: مسئولیت در جمهوری اسلامی با دیگر کشورها متفاوت است اگر مسئولی امروز دچار کم کاری و یا خیانت شود و یا ارگان‌ها بخواهند با اختلافات خود زمینه ساز معطل شدن مردم شوند مدیون خون شهدا هستند و باید پاسخگوی خون شهدا و خداوند باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha