جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاشورا

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی گفت: هدایتگری‌های امام سجاد (ع) عاشورا را زنده نگه داشت به‌طوری‌که بعد از هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم هرکسی روایت عاشورا را می‌شنود بی‌اختیار اشک از چشمانش جاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام گلزاری در سلسله سخنرانی‌های معرفتی که به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به نقش امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا اظهار داشت: دوران حیات امام سجاد (ع) را به دوران قبل و بعد از امامت تقسیم‌بندی می‌کنیم در دوران ۳۵ ساله امامت همواره ایشان به دنبال راهبری و هدایت مسلمانان بودند.

وی ادامه داد: حتی زمانی که ایشان در بستر بیماری بودند و دشمن به خیمه‌ها حمله کرد وقتی از ایشان پرسیدند چه کنیم، ایشان در بستر بیماری نیز هدایت‌ها و راهبری‌های خودشان را کردند و توصیه‌های زیادی را به حضرت زینب (س) داشتند.

حجت‌الاسلام گلزاری افزود: زمانی که لشگر کفار به خیمه حضرت سجاد (ع) می‌رسند بدن نازنین ایشان را روی زمین می‌کشند و با صورت به زمین می‌زنند، حضرت زینب (س) ایشان را از حادثه دور می‌کند.

وی بیان داشت: در آن مقطع حساس حضرت زینب (س) رفتارهایی انجام می‌دهد که مشخص نیست فرمان آن از کجا می‌رسد.

حجت‌الاسلام گلزاری تأکید کرد: بردباری و صبر حضرت زینب (س) در آن مقطع به اوج می‌رسد درحالی‌که یک زن در برابر این‌همه اتفاقات دردناکی که جلویش رخ می‌دهد فقط ناله و شیون می‌کند، اما حرکات این بانوی مثال‌زدنی نوع دیگری است.

وی افزود: ایشان امام سجاد (ع) را نجات دادند و درواقع این شیر زن با هدایت‌های امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا دشمنان اسلام را رسوا کردند.

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: هدایتگری‌های امام سجاد (ع) عاشورا را زنده نگه داشت به‌طوری‌که بعد از هزار و ۴۰۰ سال هنوز هم هرکسی روایت عاشورا را می‌شنود بی‌اختیار اشک از چشمانش جاری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha