شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: استمرار فرهنگ عاشورا و ماندگاری پیام این نهضت، نتیجه پیروزی کاروان اسرا در حماسه شام و برتری در نبرد اراده‌ها و روایت‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با گرامیداشت اول ماه صفر، سالگرد ورود اهل‌بیت به شام، به تبیین حماسه سازی کاروان اسرا در دوران بعد از عاشورا پرداخت.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه استمرار منطق عاشورا تا امروز ثمره پیروزی حماسه شام در جنگ اراده‌ها است، اظهار کرد: دشمن در جنگ اراده‌ها به ‌دنبال این است که تا اراده‌های مستحکم سُست و خلل‌پذیر شده و زمینه برای تسلیم و به تعبیر روایات «نصر بالرعب» فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع استمرار فرهنگ عاشورا و ماندگاری پیام این نهضت، نتیجه پیروزی کاروان اسرا در حماسه شام و برتری در نبرد اراده‌ها و روایت‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: درواقع جنگ اراده‌ها عملیاتی چند بعدی برای اثرگذاری بر سیستم محاسباتی حریف، هیمنه‌سازی و شکل دادن به باورهای وی است.

وی افزود: این‌که با فاصله اندکی پس از قیام امام حسین (ع) قیام‌هایی مانند قیام مردم مدینه (واقعه حره)، قیام توابین، قیام مختار و رخ داد و تا امروز راه و مرام امام حسین (ع) جان‌مایه قیام‌های متعدد است، نشانه این است که بُعد مهمی از حماسه شام معطوف به ظفرمندی در عرصه جنگ اراده‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: هم‌چنین این‌که به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «حادثه عظیم عاشورا، پایه اصلی انقلاب اسلامی است» به معنای پیروزی اهل‌بیت علیهم‌السلام در جنگ اراده‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به تداوم جنگ شناختی، اراده‌ای و روایتی در تقابل فعلی جبهه حق با باطل، اضافه کرد: جنگ شناختی در صورت تداوم، به وارونگی افکار عمومی، بحران اعتماد و اقناع و درنهایت به زایل شدن اراده‌های راسخ منتهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: مهم‌ترین راه مقابله با عملیات روانی و جنگ شناختی و ادراکی، ایجاد شفافیت، اطلاع‌رسانی دقیق و بصیرت افزایی به جامعه است.

وی تصریح کرد: در واقع هرچه فضای جامعه، شفاف‌تر و مردم آگاه‌تر شوند، فرصت برای دروغ‌گویی و جولان دشمن در افکار عمومی و مدیریت آن کاسته می‌شود؛ به همین جهت بُعد دیگر حماسه شام، فتح نبرد شناختی است، نبردی که با برتری کاروان اسرای کربلا، زمینه‌ساز اقدامات بعدی در مقابله با امویان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha