سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی فتح الله زاده / حرم

حوزه/ مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر گفت: طلاب می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای نشر معارف اهل‌بیت(ع) استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فتح الله زاده در دیدار با نمایندگان حوزه علمیه برای امضای تفاهم‌نامه میان حوزه علمیه و حرم مطهر فاطمی با بیان اینکه در کتابخانه آستان مقدس بیش از ۲۰۰ هزار جلد منبع و کتاب در حوزه علوم دینی وجود دارد، گفت: رویکرد اصلی ما پژوهش محوری بودن کتابخانه است و طلاب می‌توانند با کارت طلبگی از این کتابخانه استفاده کنند و به فکر مکانی برای مباحثه طلاب در کتابخانه هستیم.

وی بهره‌مندی از منابع کافی و سالن‌های مطالعه برای خانم‌ها و آقایان را از نیازهای پژوهش محور بودن یک کتابخانه دانست و افزود: در حال حاضر ارتباط با کتابخانه فیضیه و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی وجود دارد و طلاب به راحتی می‌توانند از خدمات فرهنگی جانبی آن‌ها استفاده کنند.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها موزه حرم را از متنوع‌ترین و غنی‌ترین موزه‌ها دانست و گفت: ما به دنبال تحول و تغییر رویکردها در موزه به سمت روایتگری هستیم تا نخست به معرفی حضرت معصومه سلام الله علیه بپردازیم و آثار مربوط به آستان به نمایش درآید و بعد بخش‌های مختلف به ترتیب اولویت باشد و ما می توانیم از توانمندی طلاب در عرصه روایتگری موزه استفاده کنیم تا معارف دینی را با اسناد تاریخی به زائران منتقل کنند.

وی افزود: همانطور که ما هم اکنون با اردوهای مدارس امین همکاری می کنیم از بازدید اردوهای طلاب که از مدارس علمیه می آیند هم استقبال می‌کنیم و می‌توانیم در این زمینه هم تفاهم‌هایی داشته باشیم.

فتح الله زاده ادامه داد: اداره سوم ما هم مرکز اسناد است که اطلاعات و اسناد خوبی برای پژوهش‌های موردی در آن وجود دارد و طلاب می‌توانند در امور پژوهشی خود از آن استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha