چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نرم افزار جدید کاربردی «مسجد تایمز» با استقبال مسلمانان روبرو شد

حوزه/ نرم افزار کاربردی جدید تهیه شده توسط یک مسلمان اهل بلکبرن با نام «مسجد تایمز» اوقات شرعی، زمان اقامه نماز در مساجد مختلف، جهت و مسیر نزدیک‌ترین مسجد، جهت قبله و بسیاری ویژگی‌های دیگر را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، یک نرم افزار کاربردی جدید با نام «مسجد تایمز» که به تازگی  توسط مسلمانان بلکبرن در بریتانیا راه اندازی شده در رابطه با اوقات شرعی و زمان اقامه نماز در مساجد می‌باشد و تاکنون توسط هزاران نفر در سرتاسر جهان بارگیری شده است.

این نرم افزار به مسلمانان اجازه می‌دهد تا اوقات شرعی و زمان‌های اقامه نماز را در مساجد مختلف در نقاط مختلف و همچنین جهت یابی برای پیدا کردن نزدیک ترین مساجد را داشته باشند.

این برنامه را یک مسلمان اهل بلکبرن راه اندازی کرد زمانی که متوجه شده بیش از ۹۰% مساجد برنامه‌های اقامه نماز را به صورت کاغذی تهیه کرده و نیاز است که جدول فعالیت مساجد به صورت مجازی در دسترس نمازگزاران قرار بگیرد.

سازنده این نرم افزار که خواسته نامش فاش نشود و ساخت این برنامه را یک تعهد شرعی توصیف کرده است، در این باره گفت: زمانی که دیدم نمازگزاران به راحتی نمی‌توانند از زمان اقامه نماز در مساجد مطلع شوند تصمیم گرفتم این برنامه را ایجاد کنم و به همین دلیل نیز آن را «مسجد تایمز» یا «زمان‌های مسجد» خطاب کردم. در ادامه نیز ویژگی‌های جدیدی مانند راهنمایی به نزدیک‌ترین مساجد براساس مکان شما، شماره‌های تماس و جهت قبله را به قابلیت‌های این برنامه اضافه کردم.

وی افزود: تازه‌ترین به روزرسانی‌های انجام شده در این نرم افزار کاربردی، نمازخانه‌های جدید در فرودگاه‌ها، مراکز خرید و بیمارستان‌ها هستند که بیش از ۶۰۰ عبادتگاه می‌باشند و به نرم افزار اضافه شده اند. پس از ماه‌ها توسعه و آزمایش‌های دقیق این برنامه توسط اپل تایید شد و اکنون به صورت مستقیم قابل بارگیری می‌باشد.

به گفته سازنده، کاربران می‌توانند اوقات شرعی، زمان اقامه نماز و جهت نزدیک‌ترین مسجد را مشاهده و مسر آن را دریافت کنند و قبله نیز توسط این نرم افزار قابل مشاهده خواهد شد و حتی بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha