پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلال منتظری

حوزه/ مدیر برنامه ریزی تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، تاکید کرد: تخصصی سازی گروه های جهادی، کارآمدی و تاثیر حضور مبلغان توانمند در جامعه را ملموس تر می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام جلال منتظری در نشست هم اندیشی با مسئولان جهادی تبلیغی مدارس علمیه مشهد که به همت معاونت تبلیغ این حوزه در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد برگزار شد، گفت: تخصصی سازی گروه های جهادی باید به عنوان یک مسئله ی مهم مدنظر باشد تا کارآمدی و تاثیر حضور مبلغان توانمند در جامعه، ملموس شود.

وی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، ادامه داد: حضرت زهرا(س) به اصحاب و پیروان حضرت علی(ع) فرمودند که « حواستان باشد شما بندگان خدایید اگر کسی بخواهد دین را بشناسد به شما نگاه می کند»؛ این شامل حال، رفتار، گفتار و کردار ما می شود، لذا مبلغان جهادی با اهتمام به این مهم، در جامعه حضور یابند.

مدیر برنامه ریزی تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرموده اند که « شیعه باید قبل از ورود به عرصه ای در آن زمینه مطالعه کند»، تصریح کرد: طلبه جهادی قبل از حضور در فضای تبلیغی باید در گام نخست نسبت به موضوع، مطالعه، دقت و بررسی داشته باشد و سپس برای عمل به وظیفه و رسالت خویش، وارد شود.

حجت الاسلام  منتظری، سرعت عمل در کار خیر و عهده داری امور، انجام کار بدون عیب و نقص و پژوهش را از دیگر الزامات مبلّغ جهادی برشمرد و افزود: در عرصه‌ی تبلیغ باید به سمت پژوهش و مسئله یابی پیش رفت تا بتوان مسائل و شبهات جامعه را رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مبلغین و طلاب متخصص در عرصه هایی که طبق بررسی ها و آمار و پژوهش ها، شناسایی شده اند، اثرات مثبت بیشتری خواهد گذاشت.

مدیر برنامه ریزی تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه مبلّغ باید سه سین "سواد"، " سوز" و" سلیقه" را داشته باشد تا کارآمد و موثر باشد، ابرازکرد: اگر می خواهیم کار جهادی نوینی داشته باشیم باید با ایجاد کارگروه های تخصصی، در کنار برطرف کردن نیاز مخاطب، به سمت ارتقا توانمندی های مبلغین در زمینه های امداد و نجات، کار تشکیلاتی، شبکه سازی و... گام برداریم.

گفتنی است، در این نشست، فعالیت مبلغین در عرصه کانون های اصلاح و تربیت بانوان به عنوان حضوری عالمانه در رفع مشکلات آنان، چگونگی فعالیت مجازی به مناسبت اربعین حسینی، شناسایی و مدیریت روضه های خانگی در محلات، پاسخگویی به شبهات در خصوص فرقه های ظالّه و ...، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرحی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    گروه های جهادی خانمها در مشهد را چطور میشه پیدا کرد؟