جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: در هشت سال مجاهدت خستگی‌ناپذیر دفاع مقدس، روحانیون و علما پیشگامان این حماسه بودند، به‌گونه‌ای که حضور روحانیت در تاریخ درخشان دفاع مقدس برگ زرینی بر تارک افتخارات روحانیت شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه در نهضت امام خمینی (ره) مهاجرانی بودند که بر بالای منابر خطبه‌های آتشین می‌خواندند و رنج تبعیدها و زندان‌ها بر دوش کشیدند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: روحانیت در مسیر پیروزی انقلاب و نظام اسلامی حماسه‌سازان جاویدی بودند که در زیر بدترین شکنجه‌ها سوختند تا از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ بسازند و بر تارک نهضت اسلامی روشنایی‌بخش آیندگان باشند.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی صفحه دیگری برای این مهاجران لقای الهی بود و در هشت سال مجاهدت خستگی‌ناپذیر روحانیون و علما پیشگامان این حماسه بودند.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: روحانیان مهاجرانی بودند که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند و پیر و مرادشان در وصف آنان به زیبایی فرمود: افتخار و آفرین بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبک بالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند.

وی اظهار کرد: حضور روحانیت در تاریخ درخشان دفاع مقدس برگ زرینی بر تارک افتخارات روحانیت شیعه است.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: روحانیت در ابعاد مختلف در جنگ حضور داشتند؛ از نقش اصلی، یعنی نقش رهبری انقلاب حضرت امام(ره) گرفته تا یک طلبه کم سنّ و سالی که غیر ملبّس بوده و به‌صورت بسیجی در جبهه حضور پیدا می‌کرد.

وی اضافه کرد: جنگ را بیش از آن‌که دولت‌ها اداره بکنند، مردم اداره می‌کردند و این نیز بر عهده روحانیت بود تا مردم را برای بسیج کمک‌ها ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: وقتی پیکرهای مقدس شهیدان به شهرها و روستاها بازگشت دوباره روحانیت بود که باید شهدا را تا گلزارها بدرقه می‌کردند به پدر و مادرها تبریک و تسلیت می‌گفتند و یاد شهدا را در برنامه‌ای مختلف زنده نگه می‌داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان عملیات‌ها هم روحانیان اولین کسانی بودند که در صف مقدم جبهه حاضر می‌شدند و در جبهه هم یکی از صحنه‌های فعالیت و تلاش و ایثارگری، مجاهدت‌های روحانیت بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha