سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با اشاره به کم توجهی به حوزه فرهنگی، تصریح کرد: اگر به مسجد توجه می کردیم، آسیب های اجتماعی کمتر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، در سالن جلسات استانداری، بیان کرد: توجه مقام معظم رهبری به فضای مجازی حاکی از آن است که فضای مجازی حرف اول را می زند و  می خواهند توجه ما را نسبت به این موضوع چند برابر کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: هر زمان به عرصه های فرهنگی رسیدیم در مورد این بخش بی توجهی، غفلت و اهمال شد، همانگونه که به مسجد توجه نشده و باید الگوگیری از دیگر کشورها در نگاه به مسجد داشته باشیم، در حالی که اگر به مسجد توجه می کردیم، آسیب های اجتماعی کمتر بود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت طلاب در تولید محتوا در فضای مجازی، تصریح کرد: طلاب دغدغه مند در عرصه های دینی و فرهنگی کم نداریم، آنچه باعث شده از این ظرفیت خوب استفاده نشود، این است که زیرساخت مناسب برای بهره مندی از توانمندی های طلاب فراهم نیست و حوزه این توان را ندارد از آنان در عرصه فضای مجازی بهره کافی را ببرد چراکه توان مالی قابل قبولی ندارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: مراکزی که مسئولیت مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند باید زیرساخت فراهم کرده و از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز حوزه علمیه برای این مسئولیت آمادگی دارد، ولی برای ایجاد زیرساخت باید اقدام جدی شود و ما جمعی از طلاب دغدغه مند را آموزش داده و مجهز می کنیم تا برای تولید محتوا وارد عمل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha