جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسی فردویی

حوزه/ رئیس اداره پژوهش پژوهشکده آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به دستاوردهای این پژوهشکده گفت: ۲۷ جلد آثار مجموعه کنگره حضرت آمنه، ۸ جلد مستندسازی تفسیر المیزان، ۳۷ جلد ستارگان حرم و ۲۵ جلد چهل حدیث از جمله مهم‌ترین کارهای اخیر این پژوهشکده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی فردویی طی گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره)، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌هایی که ما در این پژوهشکده انجام می‌دهیم کارهای پژوهشی کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها است که به مرحله مطلوبی رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون سیزده کتاب از آثار کنگره حضرت آمنه(س) چاپ شده است، افزود: مجموعه آثار این کنگره ۲۷ کتاب خواهد بود که دو جلد مجموعه مقالات و مابقی کتاب هستند.
رئیس اداره پژوهش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: موضوع دیگری که تمام شده مستندسازی تفسیرالمیزان است که آستان مقدس طی مدت یازده سال با استفاده از توانمندی‌های اساتید تفسیر و علوم قرآنی در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به شیوه مستندسازی تفسیر المیزان اظهار کرد: در این مجموعه اسناد احادیثی که مرحوم علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان آورده بودند در پاورقی‌ها آمده و اگر از تفاسیری استفاده کرده‌اند آدرس‌های دقیق آن آمده و لغات بررسی و اعراب گذاری انجام شده و در ۸ جلد آماده چاپ است که با امضای دبیر علمی و رئیس این پروژه آیت الله احمد عابدی، چاپ خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی فردویی گفت: یکی دیگر از کارهای در دست انجام، موضوع ستارگان حرم است که حدود ۳۳ جلد چاپ شده و چهار جلد هم آماده چاپ است و این مجموعه تا ۴۰ جلد خواهد رسید اما این جریان در آستان مقدس تمام شدنی نیست زیرا ستارگان حرم زندگینامه اشخاص مطرحی است که یا از قم مهاجرت کرده‌اند و یا از جای دیگر به قم آمده‌اند و منشأ اثر بودند بنابراین این جریان همپای حوزه به پیش می‌رود.
وی افزود: موضوع دیگری که در دستور کار ما قرار دارد چهل حدیث‌ها است که بیست و پنج جلد به چاپ رسیده که این تعداد علاوه بر مجموعه ای است که با عنوان گلستان حدیث در گذشته به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha