سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس توسط آحاد مردم یادآوری شده و به بوته فراموشی سپرده نشود، نقش راهبردی فرماندهی ولی فقیه در قلب حماسه‌ها، پیروزی ها و همان شعار «ما قوی هستیم» است، نقشی که در پیروزی های دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه هفته دفاع مقدس تنها برای اجرای برنامه‌های نمادین نیست، گفت: باید این هفته مقدمه ای برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و نسل‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای است تا فداکاری اقشار مختلف به خصوص قشر طلاب و روحانی نیز در جبهه‌ها را یادآوری کنیم که نزدیک به ۵ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه موج بیداری اسلامی ناشی از دفاع مقدس است، اظهار داشت: موج بیداری اسلامی در منطقه ناشی از برکات هشت سال دفاع مقدس مردم ایران در برابر زورگویان جهان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نباید نقش و هوشیاری گروه‌های مردمی و به ویژه جوانان را از یاد ببریم، ادامه داد: جوانانی که حتی شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند، نباید فراموش کنیم و باید از این جوانان الگوسازی کنیم، زیرا هفته دفاع مقدس برای الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس توسط آحاد مردم یادآوری شده و به بوته فراموشی سپرده نشود، نقش راهبردی فرماندهی ولی فقیه در قلب حماسه‌ها، پیروزی ها و همان شعار «ما قوی هستیم» است، نقشی که در پیروزی های دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.

وی، قدرت وحدت بین نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدیدها همچون دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه باعث پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد، وحدت و همدلی دلاورمردان در قالب نیروهای مختلف مسلح بود؛ سپاهیان غیرتمند، ارتشیان فداکار و بسیجیان جان بر کف، همه و همه دست به دست هم دادند تا دفاع به حق ما به پیروزی برسد.

امام جمعه تبریز، رژیم بعث عراق را متجاوز و آغازگر جنگ و ایران را پیروز این میدان عنوان کرد و ادامه داد: ما توانستیم در این جنگ، دشمن را از خاک مان بیرون کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد؛ امروز وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، باید تبیین اثربخشی دفاع مقدس بر موج بیداری اسلامی را مطرح کنیم.

وی نقش بانوان در دفاع مقدس را نیز بسیار برجسته خواند و گفت: هفته دفاع مقدس باید یادآور نقش شیرزنان و تاریخ سازانی باشد که در پشت جبهه، نقش جمع آوری کمک‌های مردمی را داشتند و حتی در جبهه‌های جنگ فداکاری های مثال زدنی از خود به یادگار گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی جوانان را نقش آفرینان اصلی دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز نیز برای چیره شدن به انواع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید از جوانان مومن، انقلابی و متدین بهره جست، چون بی توجهی به جوانان خسران به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب و حمایت از انتقام سخت از خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هدفگیری پایگاه عین العسد تنها یک گوشمالی به مسببان شهادت حاج قاسم بود، ما تا انتقام این شهید والامقام را نگیریم راحت نخواهیم نشست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم فعال سازی مکانیزم ماشه از سوی آمریکا را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: مکانیزم ماشه یک کار تبلیغاتی است و ما ۴۰ سال است در تحریم هستیم اما آنچه ما را پیروز کرده است، اطاعت محض از فرماندهی معظم کل قوا و وحدت و همدلی آحاد مردم و نیروهای مسلح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha