پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم

حوزه/ استاد حوزه گفت: طلبه موفق به طلبه ای گفته می شود که همیشه در کلاسهای درس از استاد خود سؤال کند و اهتمام جدی به درس و بحث داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم، رئیس پژوهشکده الذریّة النبویّة، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: طلبه موفق به طلبه ای گفته می شود که همیشه در کلاسهای درس از استاد خود سؤال کند و اهتمام جدی به درس و بحث داشته باشد که اگر این ویژگی اصلی در یک طلبه حوزوی دیده نشود دچار خسران خواهد شد.

وی افزود: طلبه علوم حوزوی باید دقت و عمق علمی خود را ارتقاء دهد، زیرا طلبه ای که اهل مطالعه باشد فهم درست و دقیق تری نسبت به مطالبی که استاد سرکلاس درس می گوید خواهد داشت.

رئیس پژوهشکده الذریّة النبویّة تصریح کرد: مطالعه فراوان برای یک طلبه بسیار ضرورت داشته و تا زمانی که در حوزه علمیه مشغول تحصیل می باشد باید پژوهش را در خود تقویت کند و اگر این چنین شد می تواند مدارج علمی را در خود ارتقاء دهد.

وی ادامه داد:  مباحثه و پیش مطالعه از لوازم مهم تحصیل علم در حوزه هاست که توجه و اهتمام جدی به آن، موفقیت های بسیاری برای فرد بدنبال خواهد داشت.

استاد حوزه بیان کرد: حالا که طلبه عنوان  بر ما گذاشته شده این عنوان برای ما وظایف و مسئولیت های بسیاری می آورد که باید با شناخت درست آن، می توان مسیر  طلبگی را به خوبی طی کرد.

حجتالاسلام والمسلمین حکیم تصریح کرد: باید انسان در تمام شؤن زندگی، هدف خود را به روشنی تعیین کند، تا در نیل بدان راه کارهای مناسبی را برگزیند.

 وی ادامه داد: طلبه لازم است خود را که مجموعه ای از توانایی ها، استعدادها، سلیقه ها و علایق است به طور صحیح و واقع بینانه بشناسد تا با توجه به آن توانایی ها و زمینه های مورد علاقه خویش، حرکت خود را آغاز کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha