سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعیان مصر عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران، نور امید را در آزادی اراضی اشغالی و مقابله با استکبار جهانی و طرح های صهیونیستی روشن کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) در بیانیه ای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران، نور امید را در آزادی اراضی اشغالی و مقابله با استکبار جهانی و طرح های صهیونیستی روشن کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

توطئه های صهیونیستی علیه اسلام و مسلمین دارای ابعاد متعددی است و خطرناکترین آن وجود رژیم غاصب صهیونیستی می باشد که هدف از آن به بازی گرفتن و تسلط بر امت ما و فلج و ناتوان کردن امت بوده است تا نتوانیم برخیزیم یا قدرتمند شویم و در تمامی زمینه های دینی و سیاسی تلاش کنیم.

هدف آنان این است که ما هویت دینی، سیاسی یا اقتصادی خود از دست بدهیم و به بازار رایج تجارت و تجارت سلاح های کشنده آنها تبدیل شویم تا همدیگر را نابود کنیم.

برخی از اعراب و مسلمانان تسلیم این توطئه ها شده و به بازیچه ای در دست اینان تبدیل شدند، امّا تصمیم ملت های آنها در مخالفت با تمامی این توطئه های خبیث، آنها را فلج کرده است.

مخالفت ما با عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل برگرفته از عدم به رسمیت شناختن این رژیم از پایه و اساس است و ما مقابله و مقاومت در برابر آن و اتحاد مسلمانان و عرب را برای آزادی قدس شریف و تمامی ارضی فلسطین ضروری می دانیم. هرگونه تعامل با این رژیم اشغالگر، به رسمیت شناختن ضمنی آن است و به وجود آن مشروعیت می بخشد.

راهبرد آمریکا در جدایی مسئله فلسطین به عنوان مسئله اسلامی عربی در حال به ثمر نشستن است و آنها این مسئله را یک درگیری میان اسرائیل و فلسطین جلوه می دهند. در رابطه با اسرائیل اصل این است که صلح، مذاکره و به رسمیت شناختن این رژیم در دستور کار قرار نگیرد.

ما تمامی تحرکات کنونی و همه توافقنامه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چه در سطح رسمی یا چه مردمی را محکوم می کنیم.

اگر تمامی رژیم های عربی توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا کنند، این اقدام به رژیم غاصب صهیونیستی مشروعیت نمی بخشد و هر چقدر که زمان طولانی شود، حتماً وعده الهی تحقق خواهد یافت و مسجد الاقصی و اراضی غصب شده فلسطین آزاد خواهد شد.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دل های ملت های جهان را خنک کرد و نور امید را در آزادی اراضی اشغالی و مقابله با استکبار جهانی و طرح های صهیونیستی روشن کرد و با طلوع خورشید امید در میان آزادگان، قطب نمای ملت ها کاملا همسو با دیگاه امام خمینی قرار گرفت.

سید طاهر الهاشمی

عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha