جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ کارشناس مذهبی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) معیت با اهل بیت(ع)، ثبات قدم، قدم صدق و مقام محمود را مسیر رسیدن به مقام خون‌خواهی اباعبدالله(ع) دانست و گفت: برای رسیدن به ثبات قدم باید بیانات اهل بیت(ع) در سبک زندگی انسان متجلی و نمایان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به مسیر رسیدن به خون‌خواهی اباعبدالله(ع) در زیارت عاشورا، اظهار کرد: اولین قدم معیت با اهل‌بیت(ع)، پس از آن ثبات قدم و قدم صدق، در مرحله بعد رسیدن به مقام محمود و پس از عبور از این مراحل انسان می‌تواند در گروه خون‌خواهان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام این مراحل فرع بر موالات و برائت از اعداء است، گفت: سالک حقیقی در طریق اهل‌بیت(ع) از امور دنیایی و حتی مباحات زندگی می‌گذرد تا به این مقامات دست پیدا کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رشد با ریشه کن شدن رذائل اخلاقی و متجلی شدن مکارم اخلاقی در انسان حاصل می‌شود، گفت: اگر بیانات اهل‌بیت(ع) در زندگی متجلی شود انسان به ثبات قدم می‌رسد و بعد از آن قدم صدق است که پای خود را جای پای اهل‌بیت(ع) و اولیاء خدا می‌گذارد.

وی با اشاره به جمله‌ای از اباعبدالله(ع) گفت: فرزدق در مسیر کوفه به امام حسین علیه‌السلام رسید؛ امام از او پرسیدند از کوفه چه خبر؟ گفت شمشیرها علیه شما صیقل داده شده؛ در اینجا امام حسین علیه‌السلام فرمودند «همه چیز در دست خدا است و خدا هرچه اراده کند انجام می‌دهد» این مطلب که همه چیز در دست خدا است به انسان ثبات قدم و آرامش می‌دهد.

مؤمنی اظهار کرد: آخرین مطلبی که قبل از شهادت امام حسین علیه‌السلام از ایشان شنیده شده این است که «لا معبود لی سواک و یا غیاث المستغیثین» یعنی هیچ خدایی جز خداوند نیست و هیچ فریادرسی جز خدا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انسان باید در هر شرایطی شکر خدا را بجا بیاورد، گفت: اگر حکم خدا چیزی بود که ما دوست داشتیم باید شکر کرد و اگر حکم خدا چیزی بود که انسان دوست نداشته باشد باز هم راضی به قضای الهی باشد و این همان مقام محمود است که در امامان معصوم(ع) به بارزترین شکل وجود داشت و ما هم باید در همین مسیر قرار بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha