جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زن مسلمان یک قدم به نمایندگی ایالتی دلاور نزدیک شد

 حوزه/ مدینه ویلسون آنتوان بانوی مسلمان اهل دلاور در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها رقیب دیرینه خود را که بیش از دو دهه در این منصب قرار داشت شکست داشت و یک قدم به نمایندگی ایالتی نزدیک شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، درحالی که انتخابات ایالتی و محلی در آمریکا طی چند سال گذشته زمینه درخشش و رکوردشکنی را برای زنان مسلمان آمریکا در سرتاسر این کشور فراهم ساخته است، و طی گزارشی از وضعیت مسلمانان ایالات متحده در مناصب عمومی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۱۳۸ مسلمان به مقام‌های سراسری مختلف انتخاب شده‌اند، انتخابات امسال نیز وضعیت مشابهی را نشان می‌دهد و یک زن مسلمان اهل دلاور در شمال شرقی آمریکا در یک قدمی تبدیل شدن به نخستین قانون گذار مسلمان این ایالت قرار دارد.

مدینه ویلسون آنتون، بانوی مسلمان اهل دلاور در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها، جان ویولا، نماینده ایالتی جمهوری‌خواهان را که مدت‌ها در این منصب قرار داشت را شکست داد و به این ترتیب یک قدم به هدف خود یعنی انتخاب شدن به عنوان  نخستین قانونگذار مسلمان مشاغل عمومی در مجمع عمومی ایالتی نزدیک شد.

ویلسون-آنتون ۲۶ ساله پیشرو و دستیار قانونگذار سابق، اذعان کرد که در شکست ویولا که بیش از دو دهه به عنوان نماینده ایالتی خدمت کرده است، مبارزه نزدیکی را داشته است.

مدینه روز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: ما با ۴۳ اختلاف رای  پیروز شدیم! تنها ۴۳ رای! به هر حال متشکرم و از اعتمادی که رای دهندگان به من داشته‌اند فروتن هستم. اکنون وقت آن دست که در ماه نوامبر برنده شویم و برنامه‌های مردمی را به اجرا بگذاریم. من افتخار می‌کنم که در کنار مردم هستم.

این کاندیدای مترقی طرح‌هایی برای تأمین بودجه مدارس دولتی ، اصلاح عدالت کیفری و خدمات درمانی مقرون به صرفه در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha