پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله فاضل لنکرانی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ طلاب دروس خارج امسال می توانند با شرکت در دروس خارج فقه معاصر علاوه بر بررسی اجتهادی موضوعات جدید و مورد نیاز از امتیازات ویژه این دروس بهره مند گردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، طلاب دروس خارج امسال می توانند با شرکت در دروس خارج فقه معاصر علاوه بر بررسی اجتهادی موضوعات جدید و مورد نیاز از امتیازات ویژه این دروس بهره مند گردند.

براساس این گزارش: طلاب  برای استفاده از این امتیازات باید حضور مستمر و فعال در دروس اعلامی ذیل داشته و تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ نیز در سامانه نجاح http://login.ismc.ir/ به ثبت نام در حداقل یکی از این دروس اقدام نموده باشند.

امتیازات عمومی شرکت در دروس خارج فقه معاصر

امتیازات عمومی شرکت در دروس خارج فقه معاصر شامل:  امتیاز ویژه در کتاب سال و جشنواره علامه حلی ؛ بهره مندی در اجرای بسته حمایتی درس خارج در تعلق گرفتن ۴ نمره تشویقی برای تقریر نویسی و ۵ نمره تشویقی در ازای انتشار مقاله علمی طبق ضوابط مصوب به اضافه یک نمره اضافه در موارد فوق در موضوعات مصوب فقه معاصر؛ امکان برگزاری مصاحبه درس خارج از دروس فقه معاصر در صورت تمایل طلاب حاضر در درس. مصاحبه های درس خارج طلاب این دروس توسط دو نفر از اساتید ممتحن منتخب از طرف مرکز مدیریت برگزار می شود که در صورت تمایل استاد درس مزبور، ایشان نیز می توانند به عنوان یکی از ممتحن ها در جلسه مصاحبه درس خارج شرکت داشته باشند.

۲ نمره تشویقی

طلاب دروس خارج فقه معاصر با ارائه تقریرات مناسب برای شرکت در مصاحبه شفاهی درس خارج، به ازای هر سال شرکت در آن دروس از ۲ نمره تشویقی در یک مصاحبه درس خارج بدون نیاز به اخذ نمره قبولی بهره مند می گردند. به شرط آنکه در مصاحبه شفاهی همان درس خارج فقه معاصر شرکت نمایند.

تسهیل در تصویب موضوع پایان نامه سطح ۳ و ۴ ؛ امتیاز ویژه در خدمات ارائه شده در مرکز خدمات ؛امتیاز ویژه در شهریه هدفمند طلاب ؛ امتیاز ویژه در امتیاز شهرک مهدیه ؛اعطای گواهی پایان دوره ؛ امتیازات طلاب منتخب حاضر در دروس خارج فقه معاصر؛از دیگر امتیازات شرکت در این دروس است.

امتیازات خاص

برای حداکثر ۱۰ نفر از طلاب دروسی از فقه معاصر که در راستای برنامه ها و تحقیقات دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه مشغول تحصیل باشند و با نظر استاد مربوطه از لحاظ علمی و اخلاقی برتر از سایرین می باشند؛ علاوه بر موارد فوق امتیازات خاص زیر نیز در نظر گرفته شده است که شامل: اولویت در اعزام به سمینارهای بین المللی علمی در موضوعات مرتبط ؛ برگزاری اردوهای علمی در موضوعات مرتبط برای ایشان؛ کمک به چاپ کتب و انتشار مقالات در موضوعات مربوط به فقه معاصر؛ حمایت مالی از پایان نامه های سطح ۴ در موضوعات مصوب فقه معاصر که استاد راهنمای آن استاد مربوطه خارج فقه معاصر یا فضلای معرفی شده توسط ایشان باشد؛ افزایش شهریه و حمایت های ویژه مرکز خدمات و مرکز امور طلاب حوزه های علمیه،  می باشد.

خاطرنشان می شود:  تنها طلابی می توانند از امتیازات فوق بهره مند گردند که حداقل نمره ۱۴ در امتحانات فقه و اصول پایه ۱۰ خود کسب نموده باشند. و در صورتی که جلسات درس خارج فقه معاصر مزبور در تمام ایام هفته برگزار نمی گردد؛ طلاب محترم باید با شرکت در سایر دروس (اعم از فقه معاصر و غیر آن) تمام ایام هفته را در درس های خارج فقه شرکت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین RO ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    با عرض سلام آیا امکان شرکت طلاب شهرهای دیگه مثل اصفهان گه مرکز مدیریت مستقل داره وجود دارد؟ اگر بله به چه نحوی می توان شرکت کرد