جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرمست

حوزه/ استاندار قم گفت: در مقاطع مختلف شاهد حضور طلاب و گروه های جهادی در عرصه مبارزه با کرونا بودیم که در موج های اول و دوم این حضور بیشتر بود، در حال به شدت نیازمند این حضور هستیم و از علما و بزرگان قم نیز توقع داریم به داد وضعیت بحرانی قم برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رهنمودهای رهبر انقلاب همواره برای ما راهگشا بوده و ما موظف هستیم که در تمام تصمیم گیری ها آن ها را لحاظ کنیم.

وی افزود: اگر مدیری الزام کند که نیروی مبتلا شده به کرونا حتما در اداره حضور پیدا کند، حتما با او برخورد خواهد شد.

استاندار قم گفت: درست است که کرونا برای مردم عادی شده است، اما برای ما مسئولین هم همین وضعیت وجود دارد.

سرمست ادامه داد: استان قم از نظر کرونا در سطح کشور وضعیت ویژه ای پیدا کرده و این آمارهایی که در این جلسه ارائه می شود، ما را به سمت افزایش محدودیت ها رهنمون می کند.

وی تاکید کرد: روندها اگر همینطور ادامه داشته باشند، این موج جدید کرونا از موج های گذشته به مراتب خطرناک تر خواهد بود؛ در حال حاضر باید محدودیت های ما بیشتر شود.

استاندار قم اضافه کرد: در زمینه عزاداری در دهه اول محرم به خوبی پروتکل ها را رعایت کردند، به ویژه هیئات مهم، بر اساس ارزیابی ها ما بیشترین آسیب را از سوی هیئات کوچک تر دیده ایم.

سرمست بیان کرد: در دور اول و دوم کرونا، طلاب و گروه های جهادی به خوبی ورود کرده اند، امروز هم ما به این مجاهدت ها نیاز داریم، بزرگان و علما به دلیل ظرفیت بالای خود به داد وضعیت برسند.

وی مطرح کرد: قم وضعیت ویژه ای دارد و اگر کار را جدی نگیریم، قادر نخواهیم بود کار را جلو ببریم. دانشگاه علوم پزشکی هشدارهای لازم را داده است و در شرایط کنونی ما اعلام کردیم که تا اطلاع ثانوی مدارس غیرحضوری برگزار شود.

استاندار قم ابراز کرد: ما از طرفی مدارس را تعطیل کردیم، اما اینکه از طرف دیگر مراکز دیگر که تمرکز جمعیت دارند همچنان حضوری فعالیت کنند معنایی ندارد و تا اطلاع ثانوی دیگر مراکز هم غیرحضوری خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha