پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آذری جهرمی

راستی آقای ذوالنوری در برابر امر به معروف و نهی از منکر وزیر جوان لبخند زد حتماً او هم در برابر این امر به معروف عصبی نخواهد شد.

بریده‌ای کوتاه از گفت‌وگوی وزیر محترم ارتباطات آقای جهرمی که در ضمن انجام یک مصاحبه خبری با حجت‌الاسلام ذوالنوری انجام می‌دهد از زوایای بسیاری قابل بررسی و تحلیل است.

آقای جهرمی با مخاطب قرار دادن حاج آقا ذوالنوری می‌گوید: "حاج آقا ماسک بزن، حاج آقا شما الگوئید! سوخت دادیم دیگه سلامت باشید حالا ... امر به معروف کردیم"
در اینکه چقدر آقای جهرمی نگران سلامت آقای ذوالنوری بوده و یا چرا با آن لحن خاص امر به معروف کرده و گوشه‌هایی که خطاب به خبرنگاران حاضر بیان می‌کند؛ اصلا موضوع اصلی این نوشته نیست.
مسئله اصلی توجه دقیق آقای وزیر است به این که در شرایط کرونایی بی‌هیچ توجیهی باید ماسک زد اما آنچه خیلی تعجب برانگیز است، بی‌توجهی چندین ساله ایشان به فضای آلوده مجازی است.
اگر ایشان ناراحت نمی‌شوند می‌خواهم از تریبون خبرگزاری  و روزنامه شما  بسیار مشفقانه بگویم: آقای وزیر ماسک بزن؛ آقای وزیر شما الگوئید.

آلودگی‌های فضای مجازی نیاز به طبیب حاذق دارد؛ که در عین استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی؛ برای در امان ماندن از آفات آن جرأت و قدرت ماسک زدن داشته باشد.
همانطور که آقا فرمودند آنها در قضیه کرونا متهم هستند قطعا در آلودگی فضای مجازی هم متهمند؛ لطفاً یکی مواظب دشمن باشد و کلید گاوصندوق را از دست متهمان بگیرد.
راستی آقای ذوالنوری در برابر امر به معروف و نهی از منکر وزیر جوان لبخند زد حتماً او هم در برابر این امر به معروف عصبی نخواهد شد.
عبدالله زنجانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 5
    آقای ذوالنوری اشتباهات زیادی، زیاد داره. این هم یکیش
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      1 2
      اشتباه حاج آقای ذوالنور چطور قابل مقایسه با بی توجهی وزیر ارتباطات است ؟! حاج آقای ذوالنور به احتمال قوی از شیمیایی های جنگ بی نصیب نمانده باشد ، سابقه کرونایی شدن هم بعید نیست به ریه ایشان آسیب رسانده باشد ، کسانی که چنین وضعیتی دارند ، با زدن ماسک بخصوص به طور مدام در تنفس دچار مشکل می شوند ، و ...
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      1 0
      فکر میکنید با این یادداشت به مسئولیت خودتون عمل کردید؟ خوب حالا چطور میتوانید فرمایشات آقا را مطلب به کنید. مگه نفرمودند این فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده...
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی عرض میکنم که هیچ انسانی غیر معصوم یافت نم شود که اشتباه نکند ، اما عزیزم تا جائی که میتوانیم و ممکن است چرا گفتار و اعمال مؤمنین را حمل به نیکی نکنیم؟ عاوه بر این که عمل حق و سخن حق را حتی اگر از مشرک هم باشد هر انسان خردمندی ، آن را می پذیرد ، تا چه رسد به عول و کلام مؤمنین . با عرض پوزش و ادب ،محمد مهدی اسلامی
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      امیدواریم که حمایت های آیت الله بوشهری و اعرافی همچنان از رسانه حوزه ادامه داشته باشه تا این شادابی و طراوت و مشارکت ایجاد شده هم ادامه پیدا کنه و هم تقویت بشه. البته اشکالات کار خیلی زیاد که باید به مرور زمان اصلاح بشه
  • آمر به معروف NL ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    2 3
    بی مزه
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    3 0
    سلام امربمعروف ونهی ازمنکر واجب است وباید این واجب فراموش شده مجددن اجراء شود موفق باشید .
  • قدرت اله روایی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    5 0
    چراباید گزک بدید دست شواپ ها. حالا خوب شد جوانک آرزو بدل تاج وتخت کنفت کرد. خوب ماسک بزن رئیس کمیسیون ی هستی که همه جانبه باید امنیت بیاورد.
  • حسین IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    حضرت عباسی علت انتشار این یادداشت چیه؟ به شما برخورده که یک جوان کت و شلواری به یک روحانی تذکری داده؟ یا ....
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی حسین آقای عزیز ، چرا نگوئیم آفرین بر شما که نشان داده اید ، یک جوان هم میتواند بر یک عالم محترم تذکر بدهد؟! قربان شما بشوم چرا تعبیر نیکو را رها کنیم؟!
  • مهرداد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 2
    وقتی ی ... وزیر باشه همین میشه دیگه
  • نامدار IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    ....چه ربطی به شقیقه دارد .....
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    با سلام و احترام بر هر دو عزیز ، یکی امر به معروف میکند ، دیگری هم لبخند میزند ، این نکته بسیار مهم و آموزش عملی نه زبانی تکریم از امر بمعروف کننده است ، که انسان بایدکریم النفس و فروتن باشد تا با لبخند زدن امر بمعروف برادر مسلمان خود را پذیرا شود .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    در یکی از خبر گزاری ها، کاربری مطلبی را می نوشت (اکنون نیز می نویسد ) چند بار دوستانه اشکالاتش به او تذکر داده شد ، اما در جواب هائی که می نوشت ، مشابه عذر های بد تر از گناه بود، یکبا ر برایش نوشته شد ، در یک تعزیه ، علی اکبر خوان ، بخشی از بدنش بیرون بود ولی خودش از آن خبر نداشت ، وقتی که آمد با شمر بجنگد ، شمر که چشمش به آن بخش افتاد ، خواست ، او را آگاه کند بطوری که تماشاچیان متوجه نشوند ، لذا فریاد زد ، ای علی اکبر فرشته لقاء ،یک چیزت کاه میخوردبکش بالا ، علی اکبر خوان تا این را شنید دسپاچه ویک نیزی با صدای بلند از او خارج شد ، تماشاچیان با شنیدن این صدا رو بسوی او کرده ، آن بخش را هم دیدند . شمر که دید ، وضع خراب شد ، داد زد :علی جانم بتر کردی ، بتر کردی __تو عالم را خبر کردی . این را می گویند عذر بدتر از گناه . اما کاربر مذکور همچنان به روش خود ادامه میداد و گوش بدهکاری به این حرف ها نداشت تا این که در یکی از آن موارد گفت فلان مطلب را خوانده بودی ، اکنون چیزی نمی گفتی ، برایش نوشته شد : ای ناشناس خوبم ، باز اشتباه کردی __قبل از تو خواندم ، آن را ، دیروز بجای سردی __آن هیچ نکرد برایت درمان هیچ دردی __گو با من ای عزیزم ، دنبال چه می گردی ؟___بیهوده آن زبان را ، در حفره اش مگردان ___می کوش کنی خودت را همواره همچو مردان ___گوشت به یاوه گویان ،هر گز مده عزیز جان ___زیرا شوی دوباره ، در تعزیه اکبر خوان ___شمر ایستاده حاضر ، فریاد زند علی جان ___هشیار باش و کاهدان از مردمان بپوشان ___گر این نکرده باشی ، فریاد زند که ناشی ___کردی بتر ، زبدتر ، شور است که پختی آشی . خوب این نیز صورتی از امر به معروف است ، که نتیجه ای هم نداد . حال اگر او لبخند می زد و می پذیرفت ، بهتر نبود؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    با سلام و درد بر برادر عزیز جناب آقا قدرت الله روائی ، عرض میکنم میدانید که هر انسان خردمندی از امر بمعروف که در واقع خیر و صلاح خودش است ، با آغوش باز استقبال می کند . عزیزم قدرت الله روائی ___بود امر بمعروف نیک دوائی ___کند خوشحال پذیرایان خود را ___برند نیکو بسر پایان خود را . ان شا ءالله موفق و سربلند باشید . با عرض ادب و احترام ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    در یکی از وب سایت های خوب ، کاربری برای تمسخر دیگری ، نوشته بود که نمی توانم جلوی خنده ی خودم را بگیرم . بنده در پاسخ ایشان نوشتم عزیزم اگر بجای آوردن دلیل و اقامه ی ِ برهان در رد نظر دیگران بنا باشد به تحقیرو بباد استهزاء گرفتن مردم بکوشیم ، باید ببینیم دیگران نیز در مورد ما چنین کنند خوب و برایمان پسندیده است ؟! مثلاََ خوب است که بما بگویند : بادنجان بخور ، می برد خنده را ___کند قانع و سر به ره بنده را___دوای مفیدی است برای مرض ___خصوصاََ که باشد ز ،روی غرض .
    • دست خو‌ش IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      ماشاءالله طبع شاعری حضرت عالی بالاست... ولی واقعا کسی که این نظرات رو منشر میکنه خیلی مَرده... خخخخ
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    مسأله 22- اگر مرتكب حرام يا تارك واجب، شرعاً يا عقلًا در آن معذور باشد انكار او واجب نيست، بلكه جايز نيست. ترجمه تحریر الوسیله ج ۱ ص ۵۴۰ ، طبع موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(قده)
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    با سلام و احترام بر جناب دست خوش عزیز ، با تشکراز ابراز محبتتان که خواسته اید دوستانه شوخی لطیفی با بنده کرده باشید ، ممنونم ، اماعرض می کنم قربان شکل ماهتان بشوم در این که سروران عزیز و بزرگوارمان خیلی لطف می کنند و مَردند که نظر ات این بنده ی حقیر را منتشر می کنند ،هیچ شکی در این نیست ، اما نفرمودید این طبع شعری بالای بنده در کدامین بالا خانه ساکن است ؟! آیا آسانسور هم دارد؟! ضمناََ آن خخخخ های جنابعالی هم نا خواسته بادنجان را تداعی و بفریاد می خواند . با عرض پوزش و ارادت و ادب، محمد مهدی اسلامی .