شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دیرباز گفت: ما همچنان در حال نبرد و دفاع مقدس هستیم اما در سنگری متفاوت و حساس‌تر که متاسفانه خیلی از افراد حساسیت آن را درک نمی‌کنند؛ لذا هفته دفاع مقدس می‌تواند اهمیت این دفاع را آشکار و مجددا حساسیت آن را به ما منتقل کند تا بتوانیم قدم‌های محکم‌تر و مفیدتری در این راه برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، رئیس دانشگاه قم در نشست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و رؤسای دانشگاه‌های استان قم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: ما به نهاد رهبری در دانشگاه نیازمندیم، در واقع تمام دانشگاه‌ها برای اینکه بتوانند نیروهایی ماهر و متخصص تربیت کرده و خدمتگزار باشند نیازمند نهاد رهبری هستند.

وی افزود: ما همچنان در حال نبرد و دفاع مقدس هستیم اما در سنگری متفاوت و حساس‌تر که متاسفانه خیلی از افراد حساسیت آن را درک نمی‌کنند؛ لذا هفته دفاع مقدس می‌تواند اهمیت این دفاع را آشکار و مجددا حساسیت آن را به ما منتقل کند تا بتوانیم قدم‌های محکم‌تر و مفیدتری در این راه برداریم.

رئیس دانشگاه قم در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها در ایام کرونا توضیح داد: با شیوع بیماری کرونا دانشگاه‌های استان دست به دست هم دادند تا بتوانند فعالیت‌های مختلف و تاثیرگذاری را انجام دهند. با اینکه در ترم گذشته و آغاز آن به طور ناگهانی با مسئله کرونا مواجه شدیم اما توانستیم تدابیر لازم را در خصوص آموزش دانشجویان و فعالیت‌های دانشگاه اندیشیده و تا این لحظه بهترین خدمات را به دانشجویان عرضه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پوررضا رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان  قم نیز  به ارائه آمار و اطلاعاتی در خصوص تعداد دانشجویان، ظرفیت‌ها، گروه‌های تحصیلی و مقاطع علمی از دانشگاه‌های سطح استان پرداخت و ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا و با آغاز نوع جدیدی از نیازها و فعالیت‌های استان، کارهای زیادی از جمله طرح مواسات در دانشگاه‌ها با مشارکت و همکاری اساتید و کارمندان در خصوص یاری رساندن به خانواده‌های نیازمند انجام شد.

وی در خصوص بیانیه گام دوم افزود: تلاش دفاتر نهاد این بود که گفتمان‌سازی را شکل دهیم و تلاش کنیم که ذهن استاد و به خصوص دانشجو و رفتاری که قرار است از آنها بروز یابد با توجه به آنچه در بیانیه گام دوم ذکر شده بود شکل بگیرد که در همین خصوص نیز همایش‌ها، کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات و جلسات مختلفی برگزار شد.
خیزش سوم ویروس کرونا در کشور
در ادامه جلسه دکتر قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تشکر از دکتر دیرباز به سبب همکاری‌های فروان در خصوص برگزاری کنکور در سالم‌ترین شرایط و با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی به ذکر نکاتی پرداخت و بیان کرد: ما متاسفانه شاهد خیزش سوم ویروس کرونا در کشور هستیم که به دلیل تعطیلی‌ها و تجمعات این شرایط پیش‌بینی شده بود. در حال حاضر حدود ۷۷۰ بیمار بستری، ۱۲۰ بیمار با وضعیت وخیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار فوتی در قم داشتیم. سه بیمارستان در قم در حال خدمت رسانی هستند، بیمارستان‌های کامکار، فرقانی و شهید بهشتی که از دیروز بیمارستان امام رضا نیز به این لیست اضافه شده و در حال مداوا و خدمت رسانی به بیماران کرونایی است.

وی افزود: در حال حاضر میزان سرایت و انتقال ویروس بسیار بالا رفته و به حدی رسیده که درب منزل تک تک همشهریان را میزند، اکثر بیمارانی که اخیرا شناسایی شده و بستری هستند به صورت خانوادگی مبتلا به ویروس کرونا شده اند و همین مسئله درایت و هم اندیشی خاصی را می‌طلبد؛ اقداماتی از جمله وضع محدودیت‌هایی در استان انجام شده است که یکی از آنها غیرحضوری کردن آموزش‌ها در تمامی سنین و مقاطع تحصیلی است، قم اولین استانی بود که در آن توانستیم مدارس را غیرحضوری کنیم چرا که ۲۷۰ هزار کودک قمی یعنی ۲۷۰ هزار خانواده در قم که اگر مدارس حضوری می‌شد ما شاهد رخداد یک فاجعه بزرگ در استان بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان سخنان خود توضیح داد: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان برای افزایش آگاهی و اقناع همشهریان در لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ارزشمند است، در این شرایط بزرگترین آفت در چرخش ویروس شرکت در تجمعات است که باید این شرایط کنترل شود و ما نیز باید از این وضع به وجود آمده درس بگیریم و نهایت تجربه را کسب کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha