جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طاغوت انسان را از فطرت پاک و خدایی دور می‌کند و به سمت شهوت پرستی سوق می‌دهد، گفت: اگر همه مسئولان روحیه مقاومت داشتند طاغوت فکر تجاوز و تحریم را هم نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در شام شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: بر اساس آیه فطرت و اینکه انسان ها مفطور به فطرت الهی هستند ساختار وجودیشان به گونه‌ای طراحی شده که متمایل به دین است و معرفت الهی هم تا حدودی در جان آدم به ودیعه گذاشته شده.

وی با بیان اینکه انسان ذاتا خوب آفریده شده است، گفت: خداوند در قرآن علت این که اکثر انسان‌ها نسبت به دین فاصله دارند را وجود طاغوت می‌داند و تا وقتی طاغوت‌ها هستند وضع همینطور است زیرا طاغوت بیشتر از فقر، ظلم و هر چیز دیگری انسانیت انسان را لکه‌دار می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که طاغوت به حریم انسانیت انسان‌ها تجاوز می‌کند، افزود: طاغوت امروزی هم بدون هالیوود و عوام فریبی یک سال نمی‌تواند دوام بیاورد ولی با استفاده از ابزار رسانه و دادن آمارهای دروغ و غیرعلمی انسان‌ها را از فطرتشان دور می‌کند.

وی اولین کار طاغوت را گمراهی روح دانست و افزود: خداوند دنیا را محل رنج انسان آفرید ولی این رنجی که خدا آفریده قابل تحمل است تا انسان رشد پیدا کند ولی رنجی که طاغوت‌ها به انسان تحمیل می‌کنند بردگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه طاغوت نمی‌خواهد نظام الهی بقاء داشته باشد بنابراین همواره به هر طریقی جمهوری اسلامی را به چالش کشانده است، افزود: وجود طاغوت باعث می‌شود که مردم راه صحیح را پیدا نکنند و روحیه انسان‌ها را خراب می‌کند و آنها را وادار به شهوت پرستی و دنیا گرایی می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه طاغوت بین الملل امروز مغز برخی از افراد داخل کشور را هم شستشو داده و آنها را مرعوب خود ساخته است، گفت: از طرف طاغوت و نظام سلطه برای آموزش و پرورش، نظام بانکداری، کشاورزی و سلامت کشور دستورالعمل می‌آید و این افراد هم چون مرعوب نظام سلطه و قدرت پوشالی آن هستند حرف آنها را قبول می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما توانستیم تا حدودی استقلال خود و برخی از کشورهای منطقه را از نفوذ طاغوت حفظ کنیم، افزود: ولی هنوز هم برخی از دین گریزی‌ها در داخل کشور به خاطر نفوذ نظام سلطه از طریق رسانه‌ها است و علامت آن این است که کسانی که از مردم خودشان برای تماشای ماهواره هزینه دریافت می‌کنند برای کشور ما بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای تأسیس کرده‌اند که برای مردم ایران به زبان فارسی به صورت رایگان برنامه پخش می کنند تا ذهن ما را تسخیر کنند.

وی با بیان اینکه طاغوت می خواهد فقر، فساد و فلاکت ایجاد کند تا کشورها وابسته به او شوند، افزود: حتی برخی کشورهایی که از همراهی با طاغوت به ظاهر آباد شده‌اند هم به خاطر منافع مستقیم طاغوت و بهره کشی از آنان بوده است.

سازش با طاغوت او را جسورتر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار کرد: اگر همه مسؤولان ما مانند امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی دشمن شناس بودند تحریم‌ها یک روز هم دوام نمی‌آورد زیرا اگر روحیه سازشکارانه داشته باشیم دشمن جسور می‌شود و تجاوز خود را بیشتر می‌کند ولی اگر روحیه مقاومت داشته باشیم دشمن به خود اجازه تجاوز نمی‌دهد.

وی عامل دیگر دین گریزی را ایجاد سوء تفاهم‌ نسبت به دین دانست و گفت: یکی از سوء تفاهم‌ها سخت جلوه دادن دین‌داری است در حالی که دین داری سخت نیست بلکه دستورالعمل‌هایی برای سلامت انسان است؛ مانند ماسک زدن که اگرچه سختی دارد ولی برای سلامت انسان لازم است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه دین‌داری حتی به درد منافع دنیوی هم می‌خورد، ادامه داد: امروز علم ثابت کرده که بسیاری از اعمال دینی برای مکانیزم بدن خوب است ولی متأسفانه امروز تبلیغات دشمن کاری کرده که مردم نسبت به دین و روحانیت بدبین هستند و احساس می‌کنند که دین به دردشان نمی‌خورد و بنابراین دین گریزی زیاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha