پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابوترابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تصریح کرد: کار بزرگ سردار سلیمانی این بود که به دنیا نشان داد تمام منطقه یک ملت است به نام اسلام و با یک فرماندهی و تحت فرماندهی ولی امر مسلمین هدایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، چهارشنبه شب در مراسم یادواره شهدا که به همت مدرسه علمیه امام حسین(ع)  تهران برگزار شد، ضمن یادآوری و رشادت های مردم ایران و شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: عزت گذشته، حال و آینده ملت ایران حاصل مقاومت عزتمندانه است.

امام جمعه موقت تهران با مرور تاریخ دو قرن اخیر کشور ایران، خاطرنشان کرد: اگر یک مرور کوتاهی به چند دهه گذشته ایران و جهان اسلام داشته باشیم، شاهد حوادث تلخ و فراوانی در دوران حاکمان قاجار و پهلوی خواهیم بود. ایران عزیز در این چهل سال تجربیات مفیدی اندوخته است بطوری تصمیم ایران برای منطقه اثر گذار شده است.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در طول نیم قرن گذشته ایران شاهد حوادث بزرگ بوده است و آن پیروزی انقلاب اسلامی است. ملت ایران به مدد الهی و رهبری عالم و شجاع توانسته است  یک حکومت را که عنوان ژاندارم منطقه حساب می شد را سرنگون و اسلام عزیز را در این سرزمین احیاء کند.

وی با اشاره به حمایت های رژیم صهیونیستی و آمریکا از رژیم نامشروع پهلوی بیان داشت: ملت ایران توانست نظام شاهشاهی مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را سرنگون کند. حکومتی را که تا دندان مسلح و مورد حمایت تمام سرویس های اطلاعاتی و امنیتی بود را به زیر بکشد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران افزود: رژیم طاغوت در فاصله کوتاهی دگرگون شد و یک قانون اساسی با قوانین اسلامی و مشارکت مردم ایران ایجاد شد. این یک حادثه عظیمی بود که در ایران اتفاق افتاد و پرچم دار این حرکت عظیم حضرت امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران بودند.

وی با یادآوری تجاوز رژیم بعث عراق به خاک ایران توضیح داد: همزمان با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی یک رژیم دیکتاتور که پنجه های خونین آن آغشته به مردم عراق بود و بسیاری از علما و دانشمندان عراق را به قتل رسانده بود، حدود ۲۰۰۰ کیلومتر از مرزهای ایران را جولانگاه خود قرار داد. این در حالی بود که هنوز نهاد ها و نیروهای مسلح سامان نیافته بودند و شرایط کشور بهم ریخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: در اول انقلاب ما گرفتار ترورهای منافقانه ای بودیم که در این شرایط سخت رژیم بعث خاک ایران را مورد تهاجم نظامی خود قرار داد و همه تحلیل گران نظامی و سیاسی شکست ایران را حتمی می دانستند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری رشادت های مدافعان میهن اسلامی، تاکید کرد: مدافعان غیور، رزمندگان، نیروهای ارتش، بسیج و سپاه بودند که جنگ کفرعلیه ایران را به نردبانی برای ترقی عزت ایران اسلامی و جهان اسلام تبدیل کردند و اجازه ندادند یک وجب از این خالک زیر چکمه دژخیمان قرار بگیرد و این در حالی است که در دوران گذشته، قاجار و پهلوی حدود پنجاه درصد جغرافیای ایران تجزیه شد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با بیان برکات دوران جنگ، افزود: دفاع مقدس علاوه بر آزاد سازی ایران و سقوط صدام، حاکمیت و اراده مردم عراق، لبنان، سوریه و یمن مقتدر ایجاد کرد. ملت ایران توانست بر آمریکا و متحدان او پیروز شود و نقشه های شوم آنها را در منطقه نقش بر آب کند. رمز این پیروزی در اصول و مبانی اسلامی است. رمز این پیروزی را امام کاظم(علیه السلام) به نقل تحف العقول بیان کرده است که می فرمایند: تمام عزت و سرافرازی در حمایت از حاکمان عادل است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تاکید کرد: رهبری صالح، عادل، عالم، فقیه، شجاع و مدافع حریم امت اسلام و پیوند امت و رهبری است که این رمز عزت و قدرت را به وجود آورده است. امروز کشور های مختلف با نگاه بر استقامت و پایداری شما ملت ایران است که در سازمان ملل جلوی زیادی خواهی های آمریکا را می ایستند واین ثمره مقاومت شما مردم ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست ها بیش از آنچه از سپاه و بسیج ما نگران باشند از مقاومت حزب الله نگران هستند. امروز شرایط تغییر کرده و آمریکا قبل از نگرانی از ایران نگران اقدامات مقاومت مردم عراق و یمن است که ضربه از این ناحیه نخورد.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اقدامات شهید سردار سلیمانی در منطقه، اظهار کرد: مردم منطقه به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان مقاوت یک هویت دارند و عزت ملت های منطقه به هم گره خورده است. کار بزرگ سردار سلیمانی این بود که به دنیا نشان داد تمام منطقه یک ملت است به نام اسلام و با یک فرماندهی و تحت فرماندهی ولی امر مسلمین هدایت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha