چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یادداشت

حوزه/ طرح غربالگری یکی از فجایع پزشکی است که نه درمان است و نه پیش گیری بلکه تنها به صرف احتمال، مادر را مجبور به شرکت در غربال گیری های مکرر با هزینه بالا نموده و با بهانه های مختلف از قبیل تشکیل نشدن قلب و مغز یا سندروم داون و … که معمولا خلاف آن ثابت می شود، مادر را مجبور به سقط جنین نموده و هزینه های فراوان مادی و جسمی و روحی فراوانی را بر او و خانواده وی تحمیل می نمایند که در مواردی باعث ناباروری دائمی می شود.

خبرگزاری حوزه | کشور ایران از قرن های گذشته تاکنون مهد دانشمندان، فرهیختگان و نخبگانی است که در تاریخ بشریت کم نظیر بلکه بی نظیر است.

از خواجه نصیر و ابو ریحان بیرونی، زکریای رازی و ابن سینا تا شیخ کلینی و شیخ طوسی، شیخ صدوق و شیخ بهایی و… و نیز در دوران معاصر از پرفسور حسابی و چمران و مطهری تا بروجردی و بهجت، خمینی و خامنه ای و…

و به ویژه پس از انقلاب از فهمیده ها و احمدی روشن، تا همدانی ها و طهرانی مقدم ها، حججی ها و سلیمانی ها و هزاران همانند اینان.

بدیهی است دشمنان جنایتکار بشریت هرگز تاب و توان دیدن چنین شگفتی هایی که در حال تبدیل نمودن ایران به عنوان تمدن آینده بشریت به پرچم داری مکتب اهل بیت علیهم السلام است را نداشته و نخواهند داشت و با انواع و اقسام ترفندها و تهاجم ها و جنگ های نظامی و غیر نظامی به دنبال هدم و محو چنین تمدن و چنان دانشمندان و شخصیت های برتر بین المللی بوده و هستند.

  

جنگ جمعیتی بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی

پس از جنگ تحمیلی دشمن، توطئه مرموز و شوم کنترل جمعیت با عقیم سازی میلیون ها زن و مرد بارور شیعه آغاز شد (۱) و تا کنون با سقط جنین های گسترده و وحشتناک با شدت بیشتر و مرموزانه تر ادامه پیدا کرد.

آمار فزاینده سقط جنین از روزی هزار مورد (۲)، به آمار بسیار نگران کننده روزی دو هزار مورد ارتقاء یافته است (۳) و این رقم در سال از ۳۰۰ هزار کشتار به ۶۰۰ هزار مورد قتل رسیده است! و هم اینک آمار زاد و ولد طبق گزارش ثبت احوال، از یک میلیون و پانصد هزار در سال های قبل به یک میلیون و یکصد هزار در سال جاری ۱۳۹۸ رسیده است(۴) که به طور قطع یکی از علل و عوامل کاهش شدید جمعیت در ایران که در طول تاریخ بی نظیر است، عامل قتل عام به وسیله سقط جنین است.

  

لازم به ذکر است آمار شهدای انقلاب در نیم قرن اخیر از سال ۴۲ تا کنون کمتر از ۳۰۰ هزار شهید است اما آمار قتل عام خاموش، دردناک، فجیع و ناجوانمردانه سقط جنین در یک سال به تنهایی دو برابر ۶۰ سال گذشته است.

نکته تأسف بار و تعجب آور این که آمار قتل عام سقط جنین در ایران با اقتدار و امنیت مثال زدنی جهانی به تنهایی بسیار بیشتر از آمار مجموع تلفات انسانی و شهدای کشورها و شهرها و مناطقی است که به دست داعش سقوط کرد و روزانه صدها سلیمانی به طرز فجیعی قطعه قطعه می شوند.

  

چگونه است که برای نابودی داعش مدافعان حرم به پا خاستند اما برای نابودی داعشی که در وزارت بهداشت با خیال راحت نفوذ کرده و مشغول قتل عام نسل فردای سلیمانی هاست و برای این عمل ننگین خود از بیت المال مسلمین حقوق و مزایا دریافت می کند کسی به پا نمی خیزد؟ و چگونه نامه دردمندانه پزشکان متعهد و مظلوم و منکوب به وزیر بهداشت وقت به جایی نمی رسد(۵)؟

چگونه است که برای برخورد دو قطار یا سقوط یک هواپیما با ده ها سرنشین، جلسات مکرر در ارکان مهم نظام برپا می شود و انواع کمیته های حقیقت یاب و مدعی العموم و … تشکیل می شود؛ اما برای سقوط ارزش های الهی در جامعه اسلامی که منجر به چنین قتل عام وسیعی می شود هیچ صدایی از هیچ نهادی بلند نمی شود؟

  

چگونه است که برای کشته شدن یک سگ میتینگها و هشتک ها و تجمعات و …. شکل می گیرد، اما برای نسل کشی خاموش جنین های مظلوم، هیچ تجمعی توسط نخبگان در برابر دادگاهها، مجلس، وزارت بهداشت و بیمارستان هایی که سرآمد این نسل کشی هستند صورت نمی گیرد؟

چگونه است که برای اعلام آمار کرونا گوش فلک را کر می کنند، در حالی که آمار فوتی ۵ ماه کرونا حدود ۱۰ هزار نفر، اما آمار سقط جنین در این مدت بیش از ۲۰۰ هزار قتل برآورد می شود؟

  

آتشی در دنیا و آتشی در آخرت

آتشی سوزان در جامعه مسلمین افتاده که روز به روز در حال شعله ور شدن است و برای اطفاء چنین حریقی گسترده، همت و عزمی همه جانبه می طلبد که خاموشی این آتش جانسوز و جهان سوز کار یک گروه و یک نهاد و یک فرد خاص نمی باشد. همه به تناسب موقعیت فردی و اجتماعی خود باید به پا خیزند و باید دانست که هر نوع سکوت و کوتاهی در برابر چنین قتل عامی، آثار شوم و نکبت باری در دنیا و عواقب دردناکی در آخرت برای همگان دارد که اگر این آتشی که به جان نسل شیعه افتاده است خاموش نشود، شعله های آن تا برزخ و دوزخ ادامه خواهد داشت.

أنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمیعا(مائده/۳۲)

  

علل و عوامل سقط جنین

علت سقط جنین یا خود خواسته و اختیاری (حدود ۴۵ درصد) است و یا ناخواسته و غیر اختیاری (حدود ۵۵ درصد) است. سقط جنین های خود خواسته یا به دلیل فقر شدید فرهنگی (حدود۷۰  درصد) و یا فقر شدید مالی (حدود ۳۰ درصد) و یا به دلیل اشتغال و تحصیل مادر(حدود ۵ درصد) است.

از دیگر عوامل سقط جنین عمدی، درخواست همسر، بارداری ناخواسته، تمایل به تک فرزندی، انتخاب جنسیتی جنین، توصیه دیگران، روابط نامشروع و … می باشد که در همه موارد بالا سقط جنین غیر شرعی و غیر قانونی است.

  

علل و عوامل سقط جنین های ناخواسته شامل: توصیه نا به جای پزشکان در طرح غلط غربالگری که معمولا با خطای پزشکی مواجه می شود، بیماری های مختلف مادر، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، خشونت و درگیری علیه مادر و… می باشد.

  

نکته قابل توجه: طرح غربالگری یکی از فجایع پزشکی است که نه درمان است و نه پیش گیری بلکه تنها به صرف احتمال، مادر را مجبور به شرکت در غربال گیری های مکرر با هزینه بالا نموده و با بهانه های مختلف از قبیل تشکیل نشدن قلب و مغز یا سندروم داون و … که معمولا خلاف آن ثابت می شود، مادر را مجبور به سقط جنین نموده و هزینه های فراوان مادی و جسمی و روحی فراوانی را بر او و خانواده وی تحمیل می نمایند که در مواردی باعث ناباروری دائمی می شود.

  

چه باید کرد؟

هرکسی در زدودن این لکه ننگ از جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به تناسب موقعیت خود سهمی دارد: سهم مراجع تقلید و حوزه های علمیه: تبیین احکام فقهی سقط جنین و کفاره و دیه ای که بر قاتل لازم است.

سهم مبلغین و طلاب جهادی: بیان آسیب های سقط جنین و ترویج احکام مربوطه و دادن مشاوره علمی و صحیح به خانواده ها.

سهم اوقاف و امور خیریه: برگزاری جلسات و همایش های مربوط به سقط جنین ویژه مربیان و معلمان و کارمندان و… در سراسر کشور و تشکیل میز مشاوره در بقاع متبرکه برای خانواده ها.

سهم ائمه جمعه و جماعات: پی گیری آمار سقط جنین در محل و منطقه خود از بیمارستان ها و آرامستان ها و دسته بندی علل و عوامل آن و آگاه سازی مخاطبان خود.

سهم کمیته امداد: شناسایی و پوشش خانواده هایی که به دلیل فقر اقدام به سقط جنین می کنند.

سهم وزارت بهداشت: ورود جدی و شناسایی عاملان غیر قانونی سقط جنین و برخورد بدون ملاحظه با آنان.

سهم نظام پزشکی: صدور بخشنامه های مختلف و انتشار بروشورهای متعدد و توزیع آن به تمام مراکز درمانی و آگاهی کادر درمانی نسبت به جلوگیری از سقط جنین های بی رویه.

سهم مجلس شورای اسلامی: درخواست و پی گیری جدی از وزارت بهداشت و در صورت عدم تمکین، سؤال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر. و معرفی خاطیان به مراکز قضایی.

سهم قوه قضائیه: تشکیل کمیته حقیقت یاب و بررسی آماری سقط جنین و برخورد جدی و قانونی با متخلفان.

سهم دستگاه های امنیتی: توجه به عوامل نفوذ در وزارت بهداشت و مطب های زیرزمینی و شناسایی پزشکان متخلف به ویژه شناسایی وهابیتی که در لباس پزشکی اقدام به نسل کشی گسترده شیعیان به بهانه سقط جنین می نمایند

سهم دانشجویان: مطالبه گری و تجمع در برابر وزارت بهداشت و بیمارستان ها. مطب هایی که آمار بالایی در سقط جنین دارند و برگزاری کمپین های نه به سقط جنین.

سهم عموم مردم: مطالبه گری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت جلوگیری از کشتار فجیع نسل شیعه.

سهم شما: انتشار این متن به تمام گروه ها و کانال ها

  

به قلم: مجید فولادی

  

پی نوشت ها:

۱. کتاب کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر اجتماع، علامه طهرانی.

۲. به نقل از دکتر اکبری مشاور دفتر سلامت در وزارت بهداشت در خردادماه ۱۳۹۳٫

۳. به نقل از سرکار خانم خزعلی عضو شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۸٫

۴. به نقل از سازمان ثبت احوال کشور.

۵. نامه ۸۵ نفر از پزشکان متعهد به وزیر بهداشت وقت در تیرماه سال ۱۳۹۵٫

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهروز IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    بچه ایی که باید به دنیا بیاد و تو این مملکت بی در و پیکر زنگی کنه نیاد بهتره اونی که میره سگ میخره حتما وضع مالیش برا اداره سگ خوبه اونی هم که میره سقط جنین میکنه از نداری و بدبختیه اونایی که وضع مردم و به اینجا رسوندن قاتل اند وعده ما میز محاکمه خدا
    • حامد IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      خیلی‌ها دارن و سقط میکنن، بی‌فرهنگی و غربزدگی عامل همه بدبختی ماست، خیلیها تو همین مملکت چند بچه دارن وضعشون هم خیلی مناسب نیست، تو سیستان و بلوچستان که ۱۰ تا بچه دارن وضعشون خوبه؟
  • نظری IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    فعلا باید آمارتون رو بعد از تزریق واکسن فایزر به زنان باردار تکمیل کنید زنهای باردار آمریکایی نزدند دارن میارن به زنهای ما تزریق کنند واقعا وزارت بهداشت بدون پاسخ به شبهات هرکار میخواد میکنه امیدوارم حوزه علمیه قیام کنه و این حکومت رو از وزارت بهداشت بگیره. به اسم بهداشت و درمان دارن برا همه چی تعیین تکلیف میکنن ما منتظر قیام علیه وزارت بهداشتی که مقلد بهداشت جهانیه، هستیم . علما به پا خیزید...
  • م IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    محض رضای خدا آنقدر شعارندید پس مثل من سقط نکن وبعد بچه بیمار بدنیا بیاد که علاوه برخودش همه ما زجر میکشیم ،باید حتی به احتمال هم بچه سقط بشه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    مایی که غربالگری نکردیم و شس ساله بایه بچه ی معلول زنذگی برامون نمونده روهم بگید و فقط شعارندید
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    جریان عربالگری و بعضی موار سقط جنین در واقع از یک طرف با اهمیت هستند و برای برخی که زمینه ارثی دارند ضروری است، با همین طرفند اوضاع را عبار آلود می کنند و سبب سقط جنین نوزادان کثیر می شوند فقط خودم شاهد چند مورد در خطای پزشکی که دستور اکید به سقط دادن که زیر بار نرفتن، فرزند بدنیا آمد صحیح و سالم و با نبوغی سرشار و عجیب. این جوری می شه که جامعه سردرگم خواهند شد که چه کنند؟ فقر، ناامیدی و گرانی فزاینده مخصوصا شیر خشک و پوشک سبب شده برخی مانندگذشته دست به کشتن فرزند بزنتد همانطور که خداوند در قران به این امر اشاره فرمود. دولت حد اقل در این مدت برای ترغیب فرزند آوری تشویق های فراوان باید قرار دهد و هزینه کند همانطوری که برای فرزند کشی و ناباور شدن تبلیغ و هزینه سنگین شد.۱۷
  • محمدعلی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    هشتمین فرزندم را خواستند ساقط کنند ولی خدا نگهداشت دو ماه دیگر متولد می شود آن شاء الله. ۶۷سالمه و تا انقلاب مهدی و توانم ادامه می دهم