سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ بازدید مدیر حوزه سمنان از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: تجربیات نظامی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اقتدار امروز کشور را به دنبال داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به چهل سالگی دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس ما در سه بعد قابل ارزشیابی و قابل بررسی است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: جهاد ما سه نوع جهاد است یا جهاد اکبر داریم یا جهاد اصغر یا جهاد کبیر؛ جهاد اصغر همان جهاد نظامی است و جهاد اکبر جهاد با نفس است و جهاد کبیر جهاد فرهنگی است.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس در هر سه بعد مشغول جنگ و نبرد بودیم هم در میدان نظامی که افتخاراتی که آفریده شده و در جبهه‌های نبرد بر هیچکس پوشیده نیست و عظمتی که در این دوران به یادگار مانده ذخیره ای برای همیشه است و امروزه دشمن جرأت اینکه در سرش جنگ علیه کشور ما را بپروراند، ندارد. همه اینها به برکت این است که در دوران دفاع مقدس جنگ نظامی تجربیات خوبی کسب کردیم و توانستیم اینها را به صورت یک دانش نگه داریم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: ما در عرصه های مختلف موفقیت های زیادی داشتیم و امروزه آمریکا دنبال آن است که تحریم تسلیحاتی ما تداوم پیدا کند و الحمدلله موفق نشده است؛ دشمنان می دانند که دستاورد های دفاع مقدس چقدر قوی و بالا بوده است.

وی افزود: در بُعد فرهنگی نیز ارزش های دینی مان در دفاع مقدس در منظر جهان به نمایش گذاشته شد؛ ارزش های دینی یعنی اینکه در جنگ هم پایبند به اصول انسانی هستیم و این ریشه در فرهنگ ما دارد؛ حضرت امام خمینی(ره) در پیامشان فرمودند «ما در جنگ انقلاب مان را صادر کردیم»؛ انقلاب با توپ و تفنگ صادر نشد، ما یک فرهنگ و ارزش هایی داشتیم که دوران دفاع مقدس که در سایه آن ارزش ها با توجه به اینکه انقلابمان انقلاب ارزشی بود و برای ارزش ها انقلاب کردیم، الحمدلله توانستیم در این عرصه هم موفق باشیم و در عرصه فرهنگ امروزه ارزشهای دوران دفاع مقدس به عنوان یک بستر فرهنگی وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: عقیده دارم که اگر خوب بتوانیم کار کنیم، مشکلات فرهنگی با همه تهاجم هایی که دشمن دارد قابل حل است، پس در جهاد کبیر هم ما در عرصه دوران دفاع مقدس میدانی داشتیم که میت وانیم از این میدان استفاده و تجربه برداری کنیم.

وی افزود: جهاد اکبر که در دوران دفاع مقدس هرچه ببینیم جهاد اکبر رزمندگان است؛ در مبارزاتی که با هوای نفس بود؛ اصلا از جان گذشتن جز در سایه مجاهدت با هوای نفس امکان ندارد و هرکسی شهید شده اعتقاد من این است که اول پیروز میدان جهاد اکبر بوده است که توانسته در میدان جهاد اصغر جان خودش را فدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha