پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/  برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس در مدرسع علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ علایی گفت: همان‌گونه که زنان در دفاع مقدس با پشتیبانی از رزمنده‌ها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، امروز هم در جنگ نرم می‌توانند با مدیریت خانواده و تربیت جوانان مومن و انقلابی نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، محمدباقر علایی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان خوی برگزار شد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته سلامت، امنیت، آرامش غیرت و آرمان جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: عزتمندی و شرافت امروز کشور حاصل خون شهدایی است که جانهایشان را در طبق اخلاص گذاشته و فدای آرمان‌های این کشور کردند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس پیام‌های مختلفی برای ما دارد، از جمله همراهی زنان و بانوان کشور با فرماندهان جبهه و جنگ بود و  فرماندهان جنگ در اتاق‌های جلسات برای مقابله با دشمن برنامه ریزی می‌کردند و خواهران هم با تشویق جوانان برای حضور در جبهه و پشتیبانی از آنان رزمندگان را یاری می‌کردند.

فرمانده سپاه شهرستان خوی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در مقطعی اتفاق افتاد که جمهوری اسلامی تازه بنا شده بود، اما به برکت دین و اهل بیت این نظام پابرجا ماند، بیان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی وجبی از خاک مملکت را به دست دشمن ندادیم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف هفته دفاع مقدس ادامه دادن مسیر سیدالشهدا(ع) است و وظیفه همه ما طی این مسیر است و باید با قدرت ادامه دهیم و زنان در جنگ امروز که جنگ نرم است وظیفه و رسالت سنگینی دارند و می‌توانند با تربیت فرزندان مومن و انقلابی نقش خود را در خنثی کردن نقشه‌های دشمن به نحو احسن ایفا کنند و جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی می‌باشد.

اعلایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن تاکید کرده‌اند، افزود: امروز زنان جامعه می‌توانند با مدیریت مخارج خانه، قناعت و برنامه‌ریزی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب ایفا کنند و با رعایت حجاب و عفاف آرمان های شهدا را ادامه دهند.

وی با تاکید بر تبیین آرمان شهداء برای جوانان و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آن‌ها، گفت: حفظ حرمت خانواده شهداء یعنی حفظ ارزش ها و مردم ایران باید پای کار باشند و دعای مادران و پدران شهیدان باعث حفظ نظام اسلامی می‌شود.

فرمانده سپاه خوی با بیان این‌که انتظار نظام مقدس جمهوری اسلامی از ما حفظ خون شهداء، امنیت و حفظ عفاف و حجاب می‌باشد، اضافه کرد: این انقلاب و نهضت ریشه در عاشورا و تاسوعا و ماه صفر و رمضان دارد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha