شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آقاحسینی-یادواره شهدا

حوزه/ امام جمعه محمدیه در یادواره شهدای حصارخروان گفت: ما امروز برای نسل دوم و سوم انقلاب نگرانیم. آیا آنها از شهداء خاطراتی دارند؟ از رزمندگان و جبهه‌های نبرد خاطراتی دارند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم یادواره شهدای حصارخروان با حضور امام جمعه محمدیه در روستای حصار خروان از توابع شهرستان محمدیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام آقاحسینی، امام جمعه محمدیه، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: عزیزان من! خدا شاهد است  امروز اگر نامی از شهداء در جامعه‌ باقی است در سایه‌ی همین همت مردم در برپایی یادواره‌های شهداء است و چه خوب بود رسانه‌ی ملی حضور داشت و این همه عظمت، این همه صفا و صمیمیت و همراهی با شهداء را به تصویر می کشید.

وی افزود: ما امروز برای نسل دوم و سوم انقلاب نگرانیم. آیا آنها از شهداء خاطراتی دارند؟ از رزمندگان و جبهه‌های نبرد خاطراتی دارند؟ چندی پیش مصاحبه‌ای را در رسانه‌ی ملی با فرزند یکی از شهدا دیدم که خبرنگار از او پرسید چه خاطره‌ای از پدر دارید؟ این فرزند شهید با کمال ادب و احترام گفت: زمان شهادت پدرم، من نوزاد ۱۷ روزه  بودم و خاطره‌ای از پدر ندارم و الآن ۳۰ ساله از شهادت این عزیز بزرگوار می‌گذرد.

امام جمعه محمدیه خطاب به فرزندان شهدا بیان کرد: فرزندان شهدایی که الآن در این مجلس حضور دارید، روزی که پدرانتان به افتخار شهادت نائل شدند. سن کمی داشتید. عزیران چه کسی باید به نسل دوم و سوم انقلاب پیام ایثار و جهاد و جبهه و جنگ و ت و شهید را برسانند؟ امروز تنها چیزی که در نظام اسلامی یاد شهداء را زنده نگه داشته است، همین یادواره‌های شهداست.

وی ادامه داد: عزیزان و سروران ما فرمودند این یادواره به همت مردم تشکیل می‌شود. توسط جوان‌ها، بسیجی‌ها و خانواده‌های شهداء شکل می گیرد و برای رساندن پیام دوران دفاع مقدس به نسل دوم و سومی که جبهه را ندیده اند، تلاش می کنند.

حجت الاسلام آقاحسینی  تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در جبهه‌ها در اوج عبادت و عبودیت بودند. از یکی دو ساعت به اذان صبح بیدار می شدند نماز شب می‌خواندند، دعا می‌خواندند، قرآن می‌خواندند، راز و نیاز با خدا داشتند، هر شب به یک بهانه‌ای یا دعای کمیل داشتنند، یا دعای توسل داشتند، یا نوحه‌خوانی داشتند.

وی ادامه داد: جبهه اوج عبادت و عبودیت بود. حرفی جز اخلاص، جز خدا، جز نماز، جز تسلیم، چیز دیگه‌ای توی میدان‌های نبرد شما نمی‌دیدید. اگر می‌خواهید شهداء از ما راضی باشند اون عبادت و عبودیت را در جامعه زنده کنید، احیاء کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha