جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آزمون تعیین سطح اهل سنت

حوزه/ دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شعبه خراسان جنوبی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آزمون جامع تعیین سطح ۲ و ۳ ویژه مدرسان اهل سنت را برای اولین بار در بیرجند برگزار کرد.

محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با اشاره به رعایت شیوه نامه بهداشتی، گفت: همه ساله به منظور تعیین سطح علمی دانش آموختگان مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و صدور مدرک تحصیلی رسمی این آزمون توسط معاونت آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار می گردد ولی امسال با رعایت شیوه نامه بهداشتی برای اولین بار در بیرجند برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان شرایط شرکت کنندگان در آزمون تعیین سطح، تصریح کرد: مشخصات داوطلبین در سیستم آموزش دبیرخانه شورای برنامه ریزی  مدارس علوم دینی اهل سنت ثبت گردیده و با گذراندن محتوای آموزشی در حد سطحِ مورد تقاضا که به تأیید دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان خراسان جنوبی رسیده باشد، می توانستند در آزمون شرکت کنند.

حجت الاسلام مشرفی به اهمیت سوابق آموزشی برای شرکت در سطوح بالاتر اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی که قبلا در آزمون های جامع تعیین سطح در سطح پایین تر شرکت کرده و قبول شده اند و مدرک علمی دریافت نموده اند، فقط در صورتی می توانند در مقطع بالاتر شرکت نمایند که سوابق آموزشی در آن سطح را داشته باشند و در سیستم دبیرخانه موجود باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی تأکید کرد: افرادی که پس از تأسیس دبیرخانه شورای برنامه ریزی در اماکن غیررسمی تحصیل نموده اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند.

وی ادامه داد: مدارس رسمی استان خراسان جنوبی عبارتند از الصدیق(برادران)، الصدیق(خواهران) در بیرجند، خدیجةالکبری(خواهران) در اسدیه، علی ابن ابی طالب (برادران) در طبس مسینا و انوارالعلوم(برادران) در ماخونیک سربیشه.

حجت الاسلام  مشرفی شرایط قبولی در آزمون  را کسب حداقل معدل ۱۲ دانست و گفت: شرکت در دوره تکمیلی و کسب حداقل نمره ۱۲ از هر درس و کسب حداقل معدل کل ۱۴ از مجموع نمرات از شرایط صدور مدرک است.

انتهای خبر/ ۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha