پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان گفت: در مهر سال ۱۳۹۹ هیچگونه مراسم و برنامه تحت عنوان قالی‌شویان نداریم و صرفا دو شب عزاداری در فضای باز صحن آستان مبارک به مناسبت شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عباسعلی قپانی پور در نشست برنامه ریزی و هماهنگی مراسم عزاداری حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع)، تصریح کرد: با توجه به اعلام خطر وضعیت قرمز در شهرستان کاشان و براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، کلیه برنامه های آیین قالی‌شویان در جمعه دوم و سوم مهرماه لغو است و درب های حرم و صحن بسته خواهد بود.

وی افزود: در شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه صرفا به مدت ۲ ساعت مراسم عزاداری و سخنرانی با کنترل شدید مباحث بهداشتی و امنیتی در صحن آستان مبارک صورت می گیرد. هر نوع اسکان موقت در منطقه اردهال ممنوع است و کلیه مسیرها و راه های منتهی به مشهد اردهال مسدود و از ورود افراد غیربومی به منطقه جلوگیری می شود.

قپانی پور تاکید کرد: ما مسئول تامین امنیت و حفظ جان شهروندان هستیم، حفظ سلامت و جان مردم از خطوط قرمز است، در بحث محدودیت های کرونایی ملاحظاتی همچون سختی زندگی و معیشت مردم وجود دارد وگرنه وضعیت این بیماری در شهرستان به گونه ای است که شاید اعمال محدودیت های سخت تر و شدیدتر از فروردین ماه نیاز باشد.

معاون فرمانداری کاشان تبیین کرد: متاسفانه نتیجه مسافرت ها، برگزاری مراسم و همچنین بازگشایی مدارس در حال نمایان شدن است، در حال حاضر ورودی بیمارستان شهید بهشتی وضعیت بسیار نگران کننده ای دارد و بخش سوم مراقبت از بیماران کرونایی در این بیمارستان در حال آماده سازی است و در صورت تداوم این امر به ناچار تصمیماتی برای اعمال محدودیت های شدیدتر گرفته می شود.

قپانی پور با اشاره به تردد ناقلان بدون علامت در سطح جامعه، گفت: آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان صرفا بیماران بستری و آزمایش گرفته در بیمارستان است و در صورتی که از تمامی افراد جامعه تست کرونا گرفته شود با رقم وحشتناکی مواجه می شویم.

معاون سیاسی فرماندار کاشان در پایان خاطرنشان کرد: لیست هیئات متخلف که با نادیده گرفتن مسائل بهداشتی سلامت جامعه را به خطر انداخته اند، تحویل دادستانی شده و با تمامی متخلفین برخورد می‌شود و از هیئتی که با بزرگ منشی هزینه های برگزاری مراسم خود را به سمت کمک به معیشت مردم و کمک به کادر درمانی برده‌اند نیز تقدیر می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha