جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
این هفته در تاریخ

حوزه/ در این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ » (Esta semana en la historia) از شبکه هیسپان تی وی به موضوعات شهادت کودک فلسطینی محمدالدوره در آغوش پدرش، قتل عام زندان کاراندینو در برزیل که ۱۱۱ زندانی به دست نیروهای امنیتی کشته شدند، تبدیل بولیوی به افتخار سیمون بولیوار به جمهوری بولیوی از طریق مجلس نمایندگان، حمله تروریستی به هواپیمای مسافربری در کوبا توسط گروهای افراطی و سی آی ای پرداخته می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «این هفته در تاریخ» که به مرور مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ اشاره دارد و رویدادها را با استفاده از تصاویر آرشیوی و نریشن برای مخاطبان توضیح می دهد، در این قسمت نگاهی خواهد داشت به چهار رویداد مهم که در طی سال های گذشته و در همین ایام اتفاق افتادند.

در این برنامه به مرور تصاویر و اطلاعات مربوط به ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۰ و کشتن یک کودک فلسطینی توسط اسرائیل در اواسط انتفاضه دوم در نوار غزه که طلال ابورحمه صحنه دیگری از خشونت سربازان اسرائیلی را ضبط کرد. ۲ اکتبر ۱۹۹۲ قتل عام CARANDIRÚ در برزیل، بزرگترین کشتار تاریخ زندان که ۱۱۱ زندانی توسط پلیس سائوپائولو کشته شدند و به «کاراندینو» معروف شده و پس از درگیری که در نتیجه یک مسابقه فوتبال آغاز شد نیز دیگر موضوع برنامه است.

در ادامه این برنامه، مروری خواهد شد  بر حادثه ۳ اکتبر ۱۸۲۵ که  بولیوی به جمهوری بولیوی تبدیل  شد و ۶ اکتبر ۱۹۷۶ حمله تروریستی به هواپیما در کوبا توسط گروهای افراطی و سی آی ای.

«این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه های هیسپان تی وی در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه هفته بعد در چند نوبت از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha