پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی متین

حوزه/ حجت الاسلام متین با اشاره به این‌که نفش روحانیت در جنگ مغفول مانده است، گفت: کسانی که به مجالس شهدا ایراد می‌گیرند، درکی از دین ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام علی متین، شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای طلبه و روحانی ارومیه که در محوطه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که قرآن کریم در یک مرحله دستور به جهاد می‌دهد و در آیات دیگر از فضیلت جهاد سخن به میان می‌آورد، اظهار داشت: خدای متعال در قرآن کریم فضیلت مجاهدین در راه خدا را بسیار بالاتر و بزرگتر از اجر مسلمانانی که از واجب کفایی بازمانده‌اند، می‌داند.

وی ادامه داد: خدای متعال در قرآن، متاع دنیا را قلیل و کم می‌داند و اما اجر و پاداش مجاهد را عظیم و بزرگ معرفی می‌کند و اگر کل عالم را در قالب یک بسته به مجاهد هدیه بدهیم باز هم نتوانستیم حق او را ادا کنیم، چرا که خدای متعال دنیا و آنچه که در آن است را قلیل و اجر مجاهد و شهید را عظیم معرفی می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان این‌که کسانی که به مجالس شهدا ایراد می‌گیرند، درکی از دین ندارند، گفت: در فقه امامیه کسی را که از مال خود دفاع کند و در این راه از دنیا برود شهید معرفی می‌کنند و از این مطلب معلوم می‌شود که خدای متعال این فرد را مجاهد قبول کرده است و شهدا جایگاهشان بالاتر از مجاهد است و هر دو مقام را همزمان دارند و اگر شهید ملبس به لباس روحانیت باشد فقط خدا می‌داند که ثواب این شخص چه قدر است و روز محشر چشمی می‌خواهد تا ستایش این افراد را مشاهده کند.

وی تصریح کرد: اگر فردی مجاهد و شهید را ستایش کند، کار خدایی می‌کند و این کار تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد و به همین دلیل است که رهبر انقلاب بیان می‌کند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست چرا که یاد شهدا موجب زنده شدن جامعه می‌شود.

حجت الاسلام متین در ادامه به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: نقش روحانیت در دفاع مقدس مغفول مانده است و مهم‌ترین آن مدیریت جبهه و جنگ بود و حضور روحانیون در دسته‌ها، گردان‌ها به عنوان سرباز و فرمانده و حضور رهبر انقلاب در فرماندهی  جنک‌ها و وجود مقدس حضرت امام رأس همه این تشکلات که فهمید آن‌که در مقابل ما ایستاده صدام نیست بلکه غرب و شرق است و حزب بعث سگ دست آموز و مزدور آن‌ها می‌باشد و در عین حال که می‌فهمید خوب آرامش رزمنده‌ها را حفظ می‌کرد و به مردم هم آرامش تزریق می‌کرد و از اتحاد و نقشه دشمن هم غافل نبود.

وی تصریح کرد: امام(ره) ارتش ۲۰ میلیونی را راه انداخت و تحلیل‌گران از این ابتکار به معجزه بزرگ امام یاد می‌کنند، چرا که مردم یکی از بزرگترین منبع و مؤلفه‌های قدرت هستند و امام خمینی(ره) ارتش و نیروهای مسلح را به این منبع متصل کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی ادامه داد: به برکت نفس قدسی امام خمینی(ره) بود که نخبگان حوزوی و دانشگاهی به جبهه‌ها رفتند و این اثرات مدیریت روحانیت است و حضور امام خامنه‌ای و شهید میثمی و دیگر روحانیون که از طرف امام ماموریت گرفته بودند تا جنگ را مدیریت کنند موجب پیروزی جنگ شد.

وی اضافه کرد: آنچه روحانیت را ماندگار کرد، اخلاص بود و به این دلیل است که دفاع مقدس یک گنج است و باید این گنج را با عملی کردن در مدیریت‌های خود فرآوری کنیم.

حجت الاسلام متین، تقویت ایمان و قدرت معنوی رزمنده‌ها را از دیگر ماموریت‌های روحانیت در دفاع مقدس دانست و گفت: قرآن کریم یاد خدا در جنگ را مهم‌تر از وجود تجهیزات جنگی عنوان می‌کند و ضمن این‌که دستور می‌دهد عِده و عُده را آماده کنید، امر می‌کند خدا را فراموش نکنید؛ روحانیت توانست این دو دستور الهی را در جبهه‌ها جمع کرده و به رزمنده‌ها تفهیم کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha