جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 920882
۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
رونمایی از کتاب خاطرات شهید قاسمی

حوزه/ در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در مراسمی با حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی و جمعی از روحانیون و مسئولان همدان، از کتاب "کمی عادلانه‌تر" که مروری بر خاطرات روحانی شهید حجت الاسلام مصطفی قاسمی است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، در مراسمی با حضور آیت‌الله موسوی اصفهانی و جمعی از روحانیون و مسئولان همدان، از کتاب "کمی عادلانه‌تر" که مروری بر خاطرات روحانی شهید حجت الاسلام مصطفی قاسمی است، رونمایی شد.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای روحانی و حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، اظهار داشت: این شهید همدانی در کمال سادگی عمر خود را صرف سربازی در رکاب امام زمان(عج)، تحصیل علوم حوزوی، تبلیغ دین و اهداف انقلاب اسلامی کرد.

وی افزود: شهید حجت الاسلام قاسمی با مظلومیت فراوان و با زبان روزه در حالی که برای اقامه نماز در حال حرکت بود، در مقابل حوزه علمیه آیت‌الله آخوند(ره) توسط یکی از اشرار به شهادت رسید.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه شهادت افتخار بزرگی برای شیعیان و مسلمانان است، گفت: آرزوی همه ما شهادت در راه خداوند و دین اسلام است، و امیدواریم سعادت شهادت در راه خداوند نصیب همه ما و طلاب حوزه‌های علمیه شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) به عنوان الگوی شیعیان، در مسیر آزادی و حق‌طلبی سر از پا نمی‌شناسند و لذا پیروی از شهدا و حرکت در مسیر آنها زمینه ساز سربلندی و سرافرازی بشر در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چاپ کتاب «کمی‌ عادلانه‌تر»، خاطر نشان کرد: انتشار این کتاب را به فال نیک می گیریم اما آنچه در این روز مهم است، مورد توجه قرار گرفتن زندگی چنین افراد و شخصیت ها و آشنایی جامعه با آنها است.

لازم به ذکر است، نگارش کتاب ۹۲ صفحه ای «کمی عادلانه تر» که به قلم دکتر زینب شعبانی و به اهتمام احمد ترک به رشته تحریر درآمده، یک سال به طول انجامیده و از امروز در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha